Hva er målet nå?

En venninne spurte interessert i dag om jeg har noen treningsmål fremover nå. Hyggelig ❤️

Først svarte jeg at det kun er et ganske generelt mål om å komme i gang med jogging igjen i sommer. Benytte vakre, flate Hvasser til å trappe opp varierte økter med intervall, langkjøring og noe midt i mellom. Vende kroppen til belastningen løping gir, og bedre kondisen.

Men så kom jeg på at jeg faktisk har et veldig konkret og kortsiktig mål før det, som er basert på slik min aktivitet ble etter influensarunder, corona og tre mnd med inaktivitet. Og ettersom hun ble så inspirert av det, så tenkte jeg å dele det med dere alle. Kanskje det kommer noe gøy eller godt ut av det for flere?!?

Etter å ha gått mangfoldige mil siden corona, hvor de fleste turene etter hvert har vært på oppunder en mil, dro jeg på en 15 km tur forrige uke og en 21 km tur denne uken. Jeg fikk plutselig så lyst til å markere at jeg løp min første 21 km sammenhengende på Hvasser for ett år siden på torsdag med å gå samme distanse nå. Så jeg besluttet det, ryddet plass og gjorde det denne uken.

Underveis på halvmaraton-distansen ga det plutselig mening å melke gå-kua skikkelig før jeg legger den ballen død. Jeg så muligheten for strekke meg skikkelig på det nivået jeg er nå, og gi meg selv en solid og helt ny utfordring til fots før jeg setter punktum. Noe som ville gjøre at denne perioden med tvungen snegling og svært sær og alternativ trening over tid, i stedet ville stå igjen i treningsdagboken som en respektabel reise fra 15 skritt til postkassen til en 42 kilometers maratondistanse i marka. En flott og minnerik avslutning på noe som var og startet «dritt».

Så ja, målet er å gå 42 kilometer grytidlig om morgen en dag før jeg tar ferie.

Et kult mål syntes både venninnen min og jeg. Og kanskje litt uventet? Er det ikke bare komme seg fortest mulig fra gåing til løping, og ikke se seg mer tilbake?

Det litt typiske for min del er at jeg klarer å snu om noe uønsket, kjedelig, «lett» og ensformig til noe spennende, utfordrende og «hårete.

Med ett ble det trauste gå-opplegget mitt ganske sexy, kult og motiverende å gjennomføre helt ut, med stil.

Og selvfølgelig booster det formen min å legge inn en økt på 15, 21 og 42 kilometer på fire uker. Selv om jeg ikke løper.

Inspirerende på noe vis? Kan du sette et litt kult mål på kort sikt ut i fra der du står i dag?

God ukeslutt, klem Trine

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *