Hvordan få til høyt aktivitetsnivå i familiepåsken?

I ordet ferie så ligger det mer fritid, mer tid til det du vil. Og når du er del av en familie eller et forhold, så betyr det mer tid til det dere vil.

Noe mer utfordrende blir det å få til akkurat den treningen du vil når dere er en gjeng, men la oss gjøre er realt forsøk på å få til så høyt aktivitetsnivå du ønsker i din familiepåske 🐣

  • Prat med familien om hva dere ønsker av fysisk aktivitet sammen i ferien. Finn ut ca hvor mye du får beveget deg med dem.
  • Ha en formening om hvor aktiv påske du selv ønsker totalt og finn ut hvor mye du må bevege deg/trene utenom familietiden.
  • Har du små barn som må passes på, så kom frem til hvordan du og partneren din kan få litt egentid «annen hver gang», og bruk din tid til trening.
  • Sett gjerne et enkelt mål for «egentreningen» etter å ha avklart med partner (og evt barn) hvordan dere kan løse dette.
  • Vær fleksibel; tenk både familietur, familietrening, familiechallenger, kjæresteøkter, egentrening, trening på barnas premisser, lufte hunden, gå til butikken, osv osv. Alt bevegelse teller!


Selv kommer jeg til å ha et enkelt mål om å bevege meg så så mye totalt hver dag på min familieferie i år. Hva jeg gjør, hvor jeg gjør det, hvem jeg gjør det med og med hvilken puls er sekundært.

For på den måten blir det gjennomførbart og vil bringe meg høyt aktivitetsnivå, mye kvalitetstid med familien, verdifulle turopplevelser, påskestemning, lange dager ute i naturen og litt egentid – som også er sunt og fint.

Selvsagt har jeg også online styrketrening på lomma, noe som inviterer til å slenge seg ned på matta nå og da og gjøre gode egenkroppsøkter fra arkivet 💪 MELD DEG INN til kampanjepris fra i morgen. Da har nemlig Trines Treningsglede bursdag 🥳

Håper du fikk noen idéer til en aktiv påske!

Klem Trine

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *