Anita (50) etter online styrketrening: tydelig sterkere og 10 cm smalere

#egenreklame

På en øy utenfor Helgelandskysten har Anita Fillingsnes Sjøset (50) kommet langt med Trines Treningsglede online styrketrening.

Ved styrketreningen hjemme etter Trines instruksjoner på skjermen har hun blitt fysisk sterkere, 10 cm smalere i midjen og 8-10 kg lettere.

– Jeg har også fått synlige resultater som jeg får kommentarer på. Det er hyggelig, forteller Anita, som oppfordrer alle til å prøve selv. – Hiiv dere med, oppfordrer mammaen til tre gutter og to bonusbarn.

MORSDAGSKAMPANJE NÅ

MELD DEG PÅ online styrketrening innen søndag 13.feb kl 24.00

..og få de to første månedene gratis!

Ingen bindingstid

Les mer om MORSDAGSKAMPANJEN og online-treningen HER

Still meg spørsmål på mail: trine@trinestreningsglede.no

10 CM SMALERE I MIDJEN 

Bunaden og veldig mange klær ble for store plutselig, samtidig som at enkelte bukser ble for trange over leggen, i følge Anita. Hun har altså blitt betydelig smalere i livet og tatt av 8-10 kilo siden 2016.

– Jeg har endret kosthold og oppnådd gode rutiner for styrketrening med Trines onlinekonsept og liker det, forteller hun.

Les også: 7 grunner til at kvinner bør trene styrke

Anita fra Træna er en av de rå damene her til lands som var tidlig ute med å prøve onlinetreningen, til tross for at hun kun trente kondisjon fra før. Hun har vært medlem i Trines Treningsglede online styrketrening nesten helt siden tilbudet åpnet i 2016. Lillesøster skal ha æren for å ha omvendt henne.

– Hun anbefalte meg å trene styrke fordi det var så artig. Artig du liksom, hallo tenkte jeg. Styrke er kjedelig.

For å få rutine på styrketrening trengte Anita det hun kaller en «treningskompis».

– Det hadde tydeligvis Facebook fått med seg, for reklamen for Trines styrketrening på nett poppet opp som bestilt. Jeg meldte meg på en prøveperiode og synes i grunn det var både vanskelig og slitsomt til å begynne med, men jeg sa til meg selv at jeg måtte gi det tid.

Helt på kanten til storhavet ramla hun ut etter prøveperioden, men det ble bare for en periode før hun meldte seg inn igjen ganske snart i april 2017 og ble «hektet».

– Nå er dette det beste på jord. Enig med lillesøster! Styrketrening er gøy, og jeg gleder meg over å «dra» på trening om det er i stua hjemme eller på treningsrommet, forteller den erfarne onlinetreneren fra Træna med takknemlighet.

Stor frihet 

Anita mener at de har gode muligheter til å trene seg sterke på Træna til tross for mangel på treningssenter. Det vanligste blant Trines medlemmer er å trene styrke hjemme for seg selv med Trines instruksjoner på skjermen, enten «live» eller til lagrede sendinger.

– Hjemme har jeg et rom med ei matte, forskjellige strikk og noen håndvekter som jeg bruker.

Men hun trener også på et treningsrom de har ute på øya og selvfølgelig på reise.

– Jeg skriver alltid opp Trines økter i en bok så jeg alltid har dem tilgjengelig der jeg er, forteller Anita.

Treningsrommet hun snakker om er 150-170 kvm på loftet over idrettshallen, utstyrt med en del kondisjonsapparater og litt ulikt styrkeutstyr. Nå er jeg blitt «treningstanta» til noen av ungdommene under 18 år som ikke får være på treningsrommet alene, vi har en messengergruppe som heter «treningskameratene» der jeg legger ut tider jeg trener og de kan komme å trene samtidig.

– Da har jeg boka med Trines økter med. Noen ganger ser jeg øktene på telefonen og jeg får med flere til å trener sammen, og andre ganger tar jeg bare økten rett fra notatene i boka, forklarer hun.

Styrketrening er nå enkelt, uansett hvor man er, også på reise, mener hun.

– Jeg har jo alltid telefonen med og dermed tilgang på alle økter, jeg trenger bare å putte ned treningsklær, sko og minibands og hokus pokus – ingen unnskyldning for ikke å trene.

Effektiv trening

Etter hun begynte å trene med Trine har hun blitt kvitt det negative forholdet hun hadde til nettopp styrketrening.

– Jeg hadde dumme tanker om at styrketrening er kjedelig, det er det ikke, slår hun fast.

Den fysiske formen er blitt bedre etter hun startet med styrketrening i tillegg til kondistrening. Jeg har masse energi og er supermotivert !!!

– Jeg kan godt finne på å utfordre de unge gutta (de sumobryterne som pumper jern hele tiden) til å ta ei økt med meg. Det er digg å utfordre andre også, forteller hun.

Men gutta kvier seg for å trene med henne,

– Det er nok litt skummelt med dem «gamle damen». De syns jeg er litt for positiv og for sterk, og vil helst ikke ta øvelser med meg. Spesielt ikke kjerneøvelser som planken, omvendt crunch og båten, for de klarer ikke like lenge som meg og da blir de flaue, ler hun men det hender at de av og til blir med på magebrennerøkter.


En del av livsstilen

Før styrketrening ble gøy og en fast selvfølgelighet i hverdagen, krevde det viljestyrke av Anita å fortsette og gjennomføre øktene. Men hun ga seg ikke.

Nå trener hun både kondisjon og styrketrening ukentlig, og tar som regel alltid Trines to faste økter som vanligvis sendes «live» mandag og onsdag.

– Totalt trener jeg nå styrke 3-4 ganger i uken nå, noen ganger oftere, noen ganger sjeldnere, avslutter hun.

– Planen fremover er å fortsette min gode rutiner, sier hun. Nå blir jeg uvel og småsur om jeg ikke får trent.

Roser treningskonseptet

– Hvordan beskriver du treningen med Trine og gjengen i lukket gruppe?

– Positivt og inspirerende, det er deilig å ha en fast trofast gjeng å trene med og en trener som pusher og motiverer når jeg har tid, synes hun. Jeg bare elsker det

– Trine gir alltid ny og spennende sammensetning av øvelser og alltid en god gjennomgang av nye øvelser sånn at alle lærer riktig teknikk  Og øvelsene er alltid tilgjengelig, det er viktig, poengterer hun.

På grunn av turnusjobben som vernepleier og avdelingsleder kan hun ikke alltid delta «live», men da følger hun lagrede økter.

– Jeg digger konseptet og at jeg kan trene når jeg har anledning selv. De dagene jeg enten har turnusfri eller skal på aftenvakt og får tid til «live» er jeg så hæppi, forteller hun smilende.

Hun anbefaler treningen til venner og medborgere.

– Onlinetrening er kult og diggbart, og man trener aldri alene, fastslår hun 33 nautiske mil uti villhavet på Helgelandskysten.

Tusen takk Anita, din iver, treningsglede, fremgang og standhaftighet når oss andre helt fra Træna. Det er så gøy å ha deg med, og når du er så fast og bestemt så blir andre det kanskje og. Det er ekstra gøy at du gikk fra å tro at styrketrening var kjedelig til å digge det når du først ga det en real sjanse. Og så statuerer du et eksempel på at man kan bli rå og sterk og slank på et lite sted i landet uten treningssenter. Heia deg!!! Håper du omvender hele Træna. 

MELD DEG PÅ ONLINE STYRKETRENING FOR VEKTREDUKSJON HER
Følg meg på Facebook HER og få med deg alt som skjer i 2021.
Følg meg på Instagram HER og få inspirasjon i det nye året.
Bli med i Facebook-gruppen HER hvor jeg kaster ut utfordringer knyttet til helse og trening gjennom året.
MELD DEG PÅ TRENINGSHELG PÅ VESTLIA til høsten 2021 HER
Kontakt meg: trine@trinestreningsglede.no

2 kommentarer

  1. May Britt S Pedersen

    Ser frem til å begynne med styrketrening.Trenger et lite spark bak.

    1. Trines Treningsglede

      Det skal bli! Meldt deg på?

Legg igjen en kommentar til Trines Treningsglede Avbryt svar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *