Søndagsinnleggene tilbake: Fot i bakken om prosjekt #8milsskiturpåsken2022

Etter påske i år tok jeg fatt på et stort, tydelig og langsiktig treningsmål, med styrketrening hjemme og kondisjonstrening ute som strategi.

MÅLET ble klart definert: 8 mils skitur påsken 2022

Her kommer en statusoppdatering om hvordan jeg ligger an så langt.

Kort oppsummert; fram til september trente jeg 100 % som planlagt, og litt til. Hadde en enorm fremgang på løping i denne perioden. Og en litt sliten kropp når høsten kom. Jeg utnyttet sommerhalvåret maksimalt. Og hadde «time of my life» treningsmessig etter år med mye savn etter løping, svetting og treningsglede….et halvår for minneboken dette, og et stort skritt videre mot å komme tilbake i god fysisk form. 

For å lykkes kreves det at jeg:

  • Holder meg frisk og skadefri. Så langt har jeg hatt en periode (i høst) med trøbbel med høyre ben/hofte, samt at jeg ble syk de to siste ukene av året 2021.
  • Er forberedt, både til året og den dagen. Jeg har hatt både årsplan, periodeplan, månedsplaner og ukeplaner. Frem til høsten fulgte jeg alt av planer nesten slavisk. Jeg trente litt mer enn planlagt. Mens fra øst til jul har jeg trent litt utenom planen, hatt litt mindre mengde enn planlagt og to hele uker med treningspause pga sykdom.
  • Har de riktige tankene. Jeg er optimistisk, løsningsorientert og positivt.
  • Har delmål. Delmål så langt som jeg har nådd knyttet til løping; 10 km (april), 21 km (juni), 35 km (september). Andre delmål, som jeg også har nådd, har vært #120styrkeøkter2021 og #90halvetiljulmedTrine
  • Og gode løsninger når planen ikke strekker til «livet». Når jeg har vært skadet, syk eller litt lav på energi, har jeg hatt fokus på å holde i gang med aktivitet og nivå som kroppen ville ha. Lyttet til kroppen.

Hver søndag deler jeg her på bloggen hvordan jeg har trent i uken som gikk og delt status om prosjektet, og det vil jeg fortsette med helt frem til den store turen. I desember har det vært en pause fra søndagsoppdateringene om mitt treningsprosjekt til fordel for storfamilien som har fylt hver luke i julekalenderen med sin trening. Det har vært herlig, håper du har kost deg med det.

Her er min desembertrening kort oppsummert:

  1. Fra 1.-12.desember trente jeg hver dag, minst 30 minutter. Tre styrkeøkter og fire mosjons/kondisjonsøkter i uken.
  2. Fra 13.-24.desember trente jeg ingen ting, grunnet pjusk form (hornhinnebetennelse og influensa).
  3. 25.-og 26.desember ruslet jeg en tur for å få frisk luft og komme i bevegelse.

Men nå altså, velkommen tilbake til vanlig tralt. Fra neste søndag kommer det ukesrapport igjen, som fortsetter hver søndag frem til påsken 2022.

Ellers i uken deler jeg motivasjons- og treningstips på min Instagram HER og Facebook HER .

Håper reisen vil gi deg inspirasjon og innsikt som beriker ditt treningsliv og bidrar til å realisere dine drømmer og mål for livsstilen og formen.

Velkommen med videre og fortsatt god jul ♥

Trine

MELD DEG PÅ TRINES TRENINGSGLEDE ONLINE GENERELL STYRKETRENING HER (første mnd er gratis, ingen bindingstid)

MELD DEG PÅ TRINES TRENINGSGLEDE ONLINE STYRKETRENING FOR VEKTREDUKSJON HER (første mnd gratis, ingen bindingstid) 

Kom i form med ett av mine 8 ukers gå-, jogge eller sykkelprogram HER

Følg meg på Facebook HER og få oppdateringer om nye blogginnlegg, gratis livesendinger og ting som skjer.

Følg meg på Instagram HER og få inspirasjon fra min hverdag på og utenfor trening

Bli med i Facebook-gruppen HER hvor jeg kaster ut treningsutfordringer gjennom året, der vi alle kan dele treningsøkter og opplevelser underveis.

MELD DEG PÅ TRENINGSHELG PÅ VESTLIA til høsten HER

Kontakt meg: trine@trinestreningsglede.no

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *