Luke 20: La deg inspirere av venninne Lotte

INNEBANDY VM kvinner i Danmark: Norge – Latvia. Lotte jager ballen i hvit trøye med nummer 19.

I min storfamilie finnes det kvinner som havnet på landslaget i innebandy av ren glede og sosial lyst, og som fortsatt drives til trening av andre faktorer enn å komme i form.

Herlige Lotte, 45 år i dag (!!!), evig venn fra VG, inspirerer oss i dagens luke – med sitt genuine forhold til trening. Det er bare å skjerpe sansene og ta til seg «energien» og den ekte kjærligheten hennes for fysisk aktivitet. Og gjerne gratulere ♥

La deg inspirere av Lotte:

Hvilken fysiske aktivitet er du mest glad i om dagen? Hva gjør at du liker den så godt?

Nå om dagen er det langrenn og innebandy jeg bedriver mest. På sommeren er det orientering og fotball som gjelder.

Da jeg var liten, så tok mamma og pappa meg med på fotball, orientering og langrenn. De ga meg et veldig godt utgangspunkt for en aktiv livsstil. Det var ikke alltid jeg ville på skitrening, men de pushet meg ut i all slags vær og det er jeg evig takknemlig for.

INNEBANDY: VM kvinner i Danmark, Norge – Latvia. Lotte er i hvit drakt nummer 19.

Da jeg ble ungdom og valgte retning mer selv, så oppdaget jeg også innebandy. Noe som skulle vise seg å bli min favorittidrett og som til og med tok meg ut i verden. Jeg har spilt rundt om i Europa og fikk til og med spille et VM i Singapore. Det er alle vennskapene og turene som har gjort mest inntrykk. Jeg har egentlig ikke så sterkt konkurranseinstinkt.

Innebandyen tilfører god kondisjon da det er effektiv intervalltrening. Denne treningsformen er den jeg får presset meg mest i og det ender alltid i en svettefest og det føles veldig godt å ta seg helt ut. Jeg vet at det gir en god helseeffekt å få opp pulsen skikkelig minst et par ganger i uken.

I voksen alder har jeg tatt tilbake langrenn og er glad for at teknikken ble øvet inn i ung alder da jeg selv egentlig ikke var så gira.

Nå gleder jeg meg over snøen som faller og prøver å lære opp barna mine som jeg selv ble lært. Vi er med i en skigruppe og der får vi den fellesskapsfølelsen som jeg liker så godt.

Når det gjelder langrenn, så liker jeg at jeg får styrke i hele kroppen. Armer, mage, rygg og bein blir inkludert og det merker jeg på de første turene. Litt stiv og støl og da vet jeg at jeg blir sterkere. Det at barna mine skal på skitrening hver tirsdag og torsdag gjør at jeg henger meg på. Vi har klær, skisko, ski og staver klart og har kommet inn i en god rutine. Så vi kommer oss raskt av gårde. Barna elsker å være ute og følelsen etter 1 1/2 time i opplyste løyper gjør mørketiden mye lettere. Dusj, peis og kakao er magisk etter trening og skiturer.

Hvorfor trener du?

Jeg trener fordi jeg liker å være sosial og fordi det gir meg kvalitetstid med familie og venner.

Selv om det er bra å holde seg i form, tenker jeg faktisk ikke så mye på det. Det er omstendighetene rundt meg som drar meg litt med. Da jeg spilte aktivt på høyt nivå, satte jeg meg mål om å komme på landslag osv. Da ville jeg bli god for å få være med på turer og laget. Det å bli sterk og sunn har kommet med livsstilen.

Jeg er kjempe glad i både aktivitet og å ligge på sofaen. Smileblunkefjes.

Nå som jeg er 45 år, har jeg lyst til å trene regelmessig styrke – med motiv om at det er bra for helsen. Dette har jeg ikke klart ennå.

Lotte, du er en forfriskning! Så genuin, så ekte treningsglad og så avslappet. Jeg tror vi er mange som har godt av ditt litt «chill» tilnærming til trening og sunn livsstil. Om dine barn blir glade i både langrenn, trening, sofa, kakao og peis, så skjønner jeg det. Din glede for slikt smitter! Styrketreningen tar vi en prat om, he he. Den får du sving på vettu. Tusen takk for at du stilte opp og delte med oss. Og du – «nå som jeg er 45 år»…kremt, det blir du jo i dag. Gratulerer med dagen, vennen, hurra for deg!!!Ha en fantastisk dag. 

Treningsglede- og bursdagsklem Trine

Hva tenker du? Noe spesielt som treffer deg?

Velkommen inn i luke 21 i morgen!

♥♥♥

MELD DEG PÅ TRINES TRENINGSGLEDE ONLINE GENERELL STYRKETRENING HER (første mnd er gratis, ingen bindingstid)

MELD DEG PÅ TRINES TRENINGSGLEDE ONLINE STYRKETRENING FOR VEKTREDUKSJON HER (første mnd gratis, ingen bindingstid) 

Kom i form med ett av mine 8 ukers gå-, jogge eller sykkelprogram HER

Følg meg på Facebook HER og få oppdateringer om nye blogginnlegg, gratis livesendinger og ting som skjer.

Følg meg på Instagram HER og få inspirasjon fra min hverdag på og utenfor trening

Bli med i Facebook-gruppen HER hvor jeg kaster ut treningsutfordringer gjennom året, der vi alle kan dele treningsøkter og opplevelser underveis.

MELD DEG PÅ TRENINGSHELG PÅ VESTLIA til høsten HER

Kontakt meg: trine@trinestreningsglede.no

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *