Luke 8: La deg inspirere av min venninne Kari Anne

I min kjære storfamilie har jeg Kari Anne, en sporty venninne jeg ha fått i voksen alder, gjennom nærmiljøet, familien og barna. Vi treffes, er aktive og ferierer sammen med familiene våre, men Kari Anne og jeg har også våre power walks – bare hun og jeg, som jeg setter enormt pris på.

La deg inspirere av treningsformen hun har mest kjær om dagen:

Hvilken fysiske aktivitet er du mest glad i om dagen? Hva gjør at du liker den så godt?

Jeg er mest glad i styrketrening for tiden. Kjenner at det fungerer for kroppen og gir meg mer overskudd.

Etter korona kom og treningssenteret stengte, ble det dannet en utetreningsgruppe i nabolaget. Vi møttes flere ganger i uka og trente styrke. Vi kjørte tabataøkter og fikk sydd sammen et styrkeprogram som tok for seg hele kroppen.

På vinteren blir det styrkeøkter hjemme i kjelleren. Finner mange gode økter på Instagram, både med vekter og kun med egen kroppsvekt. Prøver å få tatt noen øvelser som øker pulsen også.

Også liker jeg å gå i skog, mark og fjell. Særlig opp i bratt, ulent terreng. Selv om det er tungt, kjenner at kroppen jobber og det liker jeg. Glemmer lett at man egentlig er sliten når man har fin natur og herlig utsikt rundt seg. Åsså er det jo fantastisk å komme opp på en topp å bare puste ut og nyte utsikten. (Og kanskje ta et lite hopp Kari Anne? Hi hi)

Det blir mindre fotturer i marka på vinteren, men forhåpentligvis flere skiturer. Aking og snølek med barna er også fin aktivitet.

Hvorfor trener du?

Jeg trener for å ta vare på hele meg. Det gjør meg sterkere, mer utholdende, holder meg friskere, gir meg energi og gjør meg gladere.

Tusen takk for at jeg fikk lokket deg med i julekalenderen på nett Kari Anne ♥ Det er flott at du fronter og vektlegger styrketrening, det burde flere vurdere. Selv ser jeg jo veldig mange fordeler med styrketrening, og har lært meg å like det veldig godt. Men jeg har aldri tenkt på at det gir overskudd, slik du sier. Men det er jo så sant. Det å bli sterkere, bytte ut fettmasse med muskelmasse og bli en mer bestemt pilot i egen kropp – klart det gir overskudd. Det er jo akkurat det det gjør. Likevel er overskudd noe som oftest snakkes om i forbindelse med frisk luft, mosjon og kondisjonstrening. Takk for at du satte dette i sammenheng, det skal jeg huske og bevisstgjøre flere på.                                           

Trine

Noe spesielt som traff deg?

Velkommen inn i luke 9 i morgen!

♥♥♥

MELD DEG PÅ TRINES TRENINGSGLEDE ONLINE GENERELL STYRKETRENING HER (første mnd er gratis, ingen bindingstid)

MELD DEG PÅ TRINES TRENINGSGLEDE ONLINE STYRKETRENING FOR VEKTREDUKSJON HER (første mnd gratis, ingen bindingstid) 

Kom i form med ett av mine 8 ukers gå-, jogge eller sykkelprogram HER

Følg meg på Facebook HER og få oppdateringer om nye blogginnlegg, gratis livesendinger og ting som skjer.

Følg meg på Instagram HER og få inspirasjon fra min hverdag på og utenfor trening

Bli med i Facebook-gruppen HER hvor jeg kaster ut treningsutfordringer gjennom året, der vi alle kan dele treningsøkter og opplevelser underveis.

MELD DEG PÅ TRENINGSHELG PÅ VESTLIA til høsten HER

Kontakt meg: trine@trinestreningsglede.no

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *