Luke 1: La deg inspirere av tvilling- og trebarnsmamma «Inger in Dubai»

TRENING ER EGENTID SA DU: Treningsblogger, trebarnsmor og tvillingmamma Inger Houhgton har måttet finne nye måter å trene på de siste årene.

Velkommen inn i den aller første luken i årets julekalender på Trines Treningsglede! Så koselig. Denne ventetiden skal fylles med treningsinspirasjon fra min storfamilie. Sønnen, mannen, mamma, brødre, svigerinner, svoger, nevø & kone, venner, venninner, damer som trener med meg og selveste Inger Houghton – gründer og treningsblogger fra mitt treningsunivers på nett deler av sin treningshverdag og treningsglede – heldige oss. Nyt!

INGER HOUGHTON, bedre kjent som «Inger in Dubai» på Instagram, er en fantastisk inspirerende trebarnsmamma som fyller luke 1. Tvillingmammaen var nominert til «Årets Influencer innen Trening & Helse» i Vixen Awards i år, men vant ikke denne gangen. Imponerende nok har hun tatt seg tid til å dele tvilling-klemmetrening med oss.

La deg inspirere av aktivitetene hun velger nå som hun har to små hengende i hver biceps:

Hvilken fysiske aktivitet er du mest glad i om dagen? Hva gjør at du liker den så godt?

Jeg er glad jeg får nevne flere treningsgreier jeg er glad i om dagen, for jeg har nemlig aldri kunnet velge mellom styrketrening og løping. Ja takk begge deler, tenker jeg!

Nå for tiden trener jeg som regel når tvillingene sover. Vi har et lite hjemmegym med alt jeg trenger, så jeg får gjort mye styrketrening mens de hviler, og om de våkner før jeg er ferdig, hender det at de joiner meg. Dersom lyst og vær tillater løping ute tar jeg tvillingene i vognen og løper rundt idrettsbanen mens de sover. Mange tenker nok det er gørr kjedelig å løpe rundt og rundt en bane, men tvillingene sover godt, og jeg kan bare la beina gå uten å tenke på fortauskanter og trafikk.

Noen dager frister det med en løpetur der jeg slipper å tenke og bare kan la beina gå, mens andre dager vil jeg løfte ting fra bakken og slenge de over hodet og kjenne meg sterk.

Hvorfor trener du?

Med små tvillinger, som tar mesteparten av tiden min, trener jeg for tiden mest for å få energi og for godfølelsen som kommer etter en økt. Stort smilJeg har trent hele mitt voksne liv, men ikke alltid vært like glad i å trene. Lenge var det noe jeg gjorde kun fordi jeg visste jeg burde, mens nå er trening både hobby og terapi. Før jeg fikk barn motivertes jeg av resultatene jeg fikk av treningen. Da kunne jeg trene mer målrettet, og det var gøy å kjenne at jeg ble både raskere og sterkere.

Tusen takk til Inger som tok seg tiden, imponert! Jeg liker måten hun deler inn de ulike mentale effektene hun får av ulik type trening, og at treningen hennes er utløst av det som «frister» og hva hun «vil». «Hobby & terapi», to fine ting, den tar jeg med meg!

Noe spesielt som traff deg?

Håper du titter innom bloggen i morgen for å se hvem som skal inspirere oss med hva i luke 2. Velkommen tilbake, ha en fin dag!

Trine

♥♥♥

MELD DEG PÅ TRINES TRENINGSGLEDE ONLINE GENERELL STYRKETRENING HER (første mnd er gratis, ingen bindingstid)

MELD DEG PÅ TRINES TRENINGSGLEDE ONLINE STYRKETRENING FOR VEKTREDUKSJON HER (første mnd gratis, ingen bindingstid) 

Kom i form med ett av mine 8 ukers gå-, jogge eller sykkelprogram HER

Følg meg på Facebook HER og få oppdateringer om nye blogginnlegg, gratis livesendinger og ting som skjer.

Følg meg på Instagram HER og få inspirasjon fra min hverdag på og utenfor trening

Bli med i Facebook-gruppen HER hvor jeg kaster ut treningsutfordringer gjennom året, der vi alle kan dele treningsøkter og opplevelser underveis.

MELD DEG PÅ TRENINGSHELG PÅ VESTLIA til høsten HER

Kontakt meg: trine@trinestreningsglede.no

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *