25/52: I gang med #90halvetilJULmedTRINE

Denne uken kom jeg i gang med det som skal drive treningen min fint videre, til tross for treningsttrøtthet ved sesongslutt, våt høst, mørk november og kanskje enda mer hektisk desember… #90halvetilJULmedTRINE
Det fine er at jeg har mange av dere med meg, og de første rapportene har kommet alt i FACEBOOK-gruppen. Så gøy at halvtimes økter daglig trigger og at vi har et felles, oppbyggende, langsiktig prosjekt i mørketiden 👍
Selv får jeg veldig fornyet motivasjon av å tenke kort og effektivt den neste perioden. Både fordi jeg skal forbedre kondisjonen og det blir tidsbesparende. Men også fordi mye av årstiden er mindre interessant og egnet for lange økter ute. Men noen langturer blir det selvsagt ♥
Uken som gikk var litt lik den forrige. Kroppen er ikke helt med, ikke hodet heller. Jeg tok litt lett på «planen» og fulgte behovene som dukket opp. Overskuddet, lysten og øktene tok seg opp utover uken. Styrketrening føles ekstra bra uansett om dagen og jeg kjenner sterkt hvor bra det gjør å trene hele kroppen gjennom.
Treningen de neste ukene skal hjelpe meg til å nå det andre delmålet; Øke distansen fra 21 km gradvis
  • Langturene skal ligge på fra 15 km sammenhengende jogging og oppover. Den lengste skal være lengre enn 25 km, som er den lengste til nå.  
  • Det blir repetisjon av lett, korte økter, raskere løping og progresjon i intervallene.
  • Jeg planlegger fortsatt å gå gradvis frem, og skal ikke la meg friste til å gå raskere frem enn planen min sier.
  • Jeg må gjøre alt jeg kan for å fortsette som skadefri. Og agere raskt hvis smerter oppstår!
  • Ta hviledager og trene alternativt. Det er viktig å variere underlaget og med andre aktiviteter.
  • Styrke legger og kroppen generelt online.

SLIK TRENTE JEG DENNE UKEN: 25/52

Mandag: STYRKE Generell styrketrening for hele kroppen, 40 min online. BLI MED DU OG – MELD DEG INN HER

Tirsdag: KORT OG LETT Gikk 5 kilometer.

Onsdag: STYRKE Generell styrketrening for hele kroppen, 30 min onlineBLI MED DU OG – MELD DEG INN HER

Torsdag: KORT OG LETT: Gikk 5 km.
Finn et passende gå-, eller løpeprogram tip deg selv HER!

Fredag: STYRKE Styrketrening, tung, for overkroppen, 30 min. (1/90)

Lørdag: MELLOMINTERVALL 400 m x 10, med Magnus. (2/90)

Søndag: Langtur med Frode, 12 km + (3/90)

♥♥♥

Veldig fin avslutning på treningsuken i dag, tross et realt tryn under oppvarming. Didrik er syk og Magnus hadde intervall-planer, så Frode og jeg løp sammen hjemmefra på langtur. Du verden å det stadig åpner seg nye muligheter til å få trent sammen igjen i denne store-små-barns fasen. De koser seg glugg og vokser seg større alene hjemme innimellom. Og vi voksne får mer trening sammen, selv om vi liker familieaktivitet aller best i helgene ♥ Heldigvis testet Didrik negativt på corona men nå unner jeg han også å bli skikkelig frisk…

Håper du har en fin helg? Hjemme? Hytta? Jakt? Jobb? Utlandet? Hærre Gud, og Norge har åpnet i helgen. På plass med et grattis 🇳🇴

Trine

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *