UKENS INTERVALLFRISTELSER: bare halvtimen

Høsttreningen er i full gang og utfordringen #påHALVEtilJULmedTRINE begynner i dag. Du og jeg – håper jeg – skal trene 90 halvtimesøkter frem til jul, og hva er vel ikke mer på sin plass da med inspo til intervalløkter på nettopp maks 30 min!!!

Kjapt og effektivt. Ta de frem når du trenger kondisøkter.

Travel høst og korte treningsøkter hører bra sammen. Intervalltrening passer for alle – så hiv deg på!

UKENS INTERVALLFRISTELSER på bare halvtimen kommer her!

Finn intervalløkten som passer og frister DEG 👊🏃‍♀️👇

Velg mellom de 8️⃣ulike nivåene (1 er lettest):

Nivå 1️⃣ Gå i middels tempo i 2 min i motbakke og gå rolig ned igjen. Gjenta tre ganger (4 ganger totalt).

Nivå2️⃣ Gå raskt i 2 min i motbakke og gå rolig ned igjen. Gjenta 4 ganger (5 ganger totalt).

Nivå3️⃣ Jogg 5 min, gå 30 sek, jogg 4 min, gå 30 sek, jogg 3 min, gå 30 sek, jogg 2 min, gå 30 sek, jogg 1 min.

Nivå4️⃣ Løp i 2 min, gå i 1 min. Gjenta 6 ganger (7 ganger totalt).

Nivå5️⃣ Løp i 1 min. Gå i 1 min. Gjenta 9 ganger (10 ganger totalt).

Nivå6️⃣  Løp 3 min, gå 2 min i pausen. Gjenta 3 ganger (4 ganger totalt).

Nivå7️⃣ Løp 4 min, gå 1 min. Gjenta 3 ganger (4 ganger totalt).

Nivå8️⃣ Løp 30 sek, gå 45 sek. Gjenta 15 ganger (16 ganger totalt).

🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️

Hvilken passer deg? Når tar du den?

Oppvarming: gå eller jogg 5 (eller 10 min). Nedtrapping: gå eller jogg ned i 5 min.

Tips: Løp raskt i alle intervallene, men ikke fortere enn at du klarer å gjennomføre alle intervallene i omtrent lik fart.

Ønsker du et helt 8 ukers gå- eller løpeprogram? Det finner du fast plassert link i bio på min Instagram ➡️@trinestreningsglede 

God trening på ditt nivå – med kvalitet 💯

Og når den tid kommer, ha en god helg ♥Jeg starter helgen på nyyyydelig vis med å spise ute med min kjære venninne – som for tiden bor på Svalbard og som jeg ikke ser så ofte for tiden. Det blir så kos å klemme henne igjen.

Trine

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *