Uke 23/52: Har økter på bare 3 km også

Hey fra Larkollen, hvor Frode og jeg trener og slapper av bare vi to. Sakte film…Kjærestetid er så viktig! Tusen takk til snille venner som har barna på besøk i helgen ♥
Mellom god mat, spa og lesestunder har vi løpt. Intervall på friidrettsbane i går, og rolig langtur i dag. Flott måte å se kyststien og Larvik!
Men dere, jeg løper ikke bare langt og lengre enn langt, he he! Langturene jeg har delt i sommer tar kanskje bort fokuset fra at jeg trener korte økter mest av alt! Og at jeg totalt sett varierer mellom intervalløkter på under timen, korte/lette økter på alt fra 25-50 min og da en rolig langkjøring hver uke. Selv ikke jeg har tid til å drive med langturer mer enn en gang i uken, og perseøktene er jo tross alt kun en gang i måneden.
Ofte løper jeg under syv kilometer, og jeg har økter som er så korte som 3-4 km. Just to remind you! Jeg deler jo hele treningsuken på søndager, så den som leser de skikkelig vet at jeg varierer veldig, og langt fra bare løper langt og lengre enn langt, he he.
Denne uke ble det to hviledager faktisk!
Treningen de neste ukene skal hjelpe meg til å nå det andre delmålet; Øke distansen fra 21 km gradvis
  • Langturene skal ligge på fra 15 km sammenhengende jogging og oppover. Den lengste skal være lengre enn 25 km, som er den lengste til nå.  
  • Det blir repetisjon av lett, korte økter, raskere løping og progresjon i intervallene.
  • Jeg planlegger fortsatt å gå gradvis frem, og skal ikke la meg friste til å gå raskere frem enn planen min sier.
  • Jeg må gjøre alt jeg kan for å fortsette som skadefri. Og agere raskt hvis smerter oppstår!
  • Ta hviledager og trene alternativt. Det er viktig å variere underlaget og med andre aktiviteter.
  • Styrke legger og kroppen generelt online.

SLIK TRENTE JEG DENNE UKEN: 23/52

Mandag: HVILEDAG

Tirsdag: Generell styrketrening for hele kroppen, 40 min online. BLI MED DU OG – MELD DEG INN HER

Onsdag: KORTINTERVALL Varmet opp 10 min med å gå og jogge rolig. Løp følgende intervaller på flatmark: 3 min x 6. Ca 1 min pause. Avsluttet med å gå tilbake til Audi Møller.

FÅ TIPS TIL INTERVALLØKTER PÅ DITT NIVÅ I MINE LØPEPROGRAM HER

Torsdag: Generell styrketrening for hele kroppen, 30 min online. BLI MED DU OG – MELD DEG INN HER

Fredag: Hviledag og tøyning

Lørdag: Intervall 400 m x 10.

Finn et passende gå-, eller løpeprogram tip deg selv HER!

Søndag: Rolig langtur/gogging med Frode, på Larkollen. 10 km.

♥♥♥

For en viktig og nydelig helg. Tusen takk gode venner, Støtvig hotell og Frode!

Trine

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *