Styrketrening i tidsklemma – få mye ut av 15 minutter

Mange av oss er travle. Svært få kan trene som meg som jobber med trening og inspirasjon. Litt rask og effektiv trening er det de fleste av oss trenger.

Intervaller er genialt for kondisen, men hva med styrketrening? Det beste for mosjonister er å trene både kondisjon og styrke, til tross for tidsklemma. Hvordan få mye styrkeeffekt ut av 15-20 min?

Styrketrening egner seg i likhet med intervalltrening meget godt som «rask & effektiv» trening. Man kan jo bestemme helt selv hvor mange øvelser man gjør, prioritere muskelgrupper hardt og bruke måter å gjennomføre treningen på som er tidseffektiv og smart.

Om du aksepterer at du i en periode ikke har en halvtime eller time til å trene hver gang, men snarere lar det går sport i å finne «spotter» i hverdagen på kun 15 minutter, så kan det bli både gøy og overraskende rikt på resultater. Selv om du aldri finner mer enn et kvarter til trening, så finner du det til gjengjeld ganske ofte, om du leter godt og virkelig søker løsninger og muligheter.

Her kommer 7 tips til hvordan du får mye styrkeeffekt ut av 15 min her og 15 min der.  

  1. Tren hjemme. Du unngår tidssvinn på å gå fra maskin til maskin, vente på tur.
  2. Dropp pauser. Her er det snakk om å legge opp programmet smart.
  3. Løft tung nok. Kroppen tåler mer enn du tror. Ha maks 10-12 reps.
  4. Tre serier/runder må til. Fremgang er viktig, hvis ikke er det bortkastet.
  5. Prioriter øvelser hardt. Hvile 3-5 muskelgrupper/øvelser er viktigst for deg?
  6. Gjør det enkelt for deg selv. For mye dill øker terskelen.
  7. Vær offensiv og kreativ, så finner du 15 min her og 15 min der. Det gir mye!
  8. Tren online med meg; du trener hjemme, med tidseffektive programmer, velger selv lengde på øktene (fra 10 min til 40 min), trener tungt nok på ditt nivå, smarte øvelser, styrker mange muskelgrupper på en gang, bestemmer tidspunktet selv og får motivasjon uke etter uke. #egenreklame PS! NY KAMPANJE: Fra mandag 13. til søndag 19.sep kl 24.00 er det knalltilbud med to mnd gratis trening. Følg med her i morgen og bli medlem!

Riktig god helg ønskes deg fra Larkollen ♥

Følg meg på Instagram i helgene om du ikke gjør det alt; @trinestreningsglede

Trine

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *