UKENS INTERVALLFRISTELSER: motiverende puls

God morgen ♥ og hei september!

Er du klar? En solfylt og varm overgang til ny årstid er jo luksus. Mange bonus-sommerdager på rad og rekke her på Østlandet i hvert fall. Solbriller og singlet ute mens lyngen pynter opp inne. Strålende!

Ute i marka lar høstfargene vente på seg, men intervallene går sin gang og er hovedfokuset i mine kondisgrupper. Det gir best treningsutbytte av tiden vi har sammen. Intervalltrening er det flest synes er vanskeligst å gjøre alene. Og vi alle bør ha en intervalløkt hver uke. Tøft mens det står på, alltid en god følelse i kroppen etterpå.

Intervaller er for alle – bli med!

  • Intervallmetoden er for alle, men så kommer du selvsagt til å mestre metoden bedre og bedre jo mer erfaren du blir og jo bedre og bedre du blir til å presse deg selv opp i puls.
  • Men det er ingen grunn til å vente med økter der du veksler så godt du kan mellom drag med høy puls & aktive pauser!
  • Husk – man må slett ikke gjøre intervall ved å løpe. Man kan gå. Det viktigste er at du får til å anstrenger deg og at pulsen stiger.

UKENS INTERVALLFRISTELSER kommer her!

Finn intervalløkten som passer og frister DEG 👊🏃‍♀️👇

Velg mellom de 8️⃣ulike nivåene (1 er lettest):

Nivå 1️⃣ Gå rolig i 5 min. Gå raskt i 10 min. Gå rolig i 5 min.

Nivå2️⃣ Gå raskt i 3 min i motbakke og gå rolig med igjen. Gjenta 3 ganger (4 ganger totalt).

Nivå3️⃣ Løp 1 min. Gå 1 min. Gjenta 4 ganger (5 ganger totalt).

Nivå4️⃣ Løp i 1 min i motbakke, gå raskt ned igjen, gjenta 4 ganger (5 ganger totalt).

Nivå5️⃣ Løp i 6 min. Gå i 2 min. Gjenta to ganger (3 ganger totalt).

Nivå6️⃣ Løp 1 min, ha 30 sek pause. Gjenta 7 ganger (8 ganger totalt).

Nivå7️⃣ Løp 3 min i motbakke, jogg rolig ned igjen. Gjenta 5 ganger (6 ganger totalt).

Nivå8️⃣ Løp 1 min og gå i 30 sekunder. Gjenta 11 ganger (12 ganger totalt).

  • Oppvarming: gå eller jogg i 10-15 minutter. Nedtrapping: gå eller jogg ned i 5 min.
  • Tips: Gå eller løp raskt i alle intervallene, men ikke fortere enn at du klarer å gjennomføre alle intervallene i omtrent lik fart.

🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️🏃‍♀️

Hvilken passer deg? Når tar du den?

Ønsker du et helt 8 ukers gå- eller løpeprogram? Det finner du fast plassert link i bio på min Instagram ➡️@trinestreningsglede 

God trening på ditt nivå – med kvalitet 💯

Torsdagsklem fra Trine

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *