Uke 17/52: Slik ble treningen i ferien


Hei august!

Med full «frislipp» kan alt skje. Ingen plan, ingen avtaler, ingen trenerjobb, ingen forventinger om hvordan. Men AT det kom til å bli trening, og ofte aktivitet var det liten tvil om, fordi jeg elsker å trene – hverdag som ferie. Og har valgt et aktivt familie- og ferieliv.

Ellers hadde jeg nok ikke lagt opp til «frislipp» i fire uker. Jeg har ikke «rå til» å være passiv og inaktiv i en måned med mitt hårete mål #8milsskiturpåsken2022 ❤️

Jeg kjenner både meg selv, familien min og omgivelsene jeg skulle i så godt, at jeg visste at jeg kom til å både ville trene, ha muligheten til det og nærmest ikke klare å la være.

Løpestiene på Hvasser spesielt er så himla innbydende at jeg i utganspunktet har hatt lyst til å løpe hver dag. Men det har jeg ikke gjort. For å forebygge trøbbel og variere har jeg syklet innimellom. Jeg elsker å tråkke ut til Verdens Ende så fort jeg klarer. Ta en liten pause i havgapet og så tråkke på tilbake

Dessuten har det vært enkelte netter jeg har sovet så lite at jeg har valgt tur eller ro i stedet for å løpe.

Til gjengjeld overrasket jeg meg selv med en kjempelang løpetur på 25 kilometer, som jo ble en skikkelig bonus i treningen denne sommeren. Kult at det også gikk bra for kroppen! Og egentlig bedre enn 21 km turen.

Styrketrening var jeg innstilt på å legge på hylla i ferien, rett og slett fordi det er noe jeg gjør 2-3 timer i uken hele året på jobb. Jeg kunne fint trent noe og annerledes og fått nødvendig avbrekk og variasjon for muskler, ledd og kropp. Men jeg trengte nok en skikkelig mental pause fra det hele, og har egentlig ikke har lyst. #600pumedTrinejuli var egentlig nok og helt perfekt, jeg gjennomførte den. Gjorde det enkelt på steiner og liknende annen hverdag ifm løpetur.

Familien har vært veldig aktiv, så alt i alt har det vært veldig mye, fin, variert bevegelse i ferien. Og med sykling, stafetter, løping og rulleski/skøyteturer med både familie og venner har mye av aktiviteten vært sosial. Det har jeg nok hatt godt av.

Nå kjennes kroppen bra, motivasjonen sterk og høsten utfordrende. Bra det!

Hvordan har din trening sett ut i sommer? Hvordan kjennes formen nå?

Klem fra Trine

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *