12/52: ferietreningen + juliutfordring

Ja da, det blir en treningsutfordring fra meg denne sommeren og – som passer uansett ferieplaner og treningsønsker ellers.

BLI MED ♥

Drømmen er om alle hiver seg med, uansett utgangspunkt og styrke! Alle kan være med; helt nybegynnere/utrente (stå til veggen), sterke/erfarne (bena på forhøyning) og alle de i mellom. Se tips som passer deg lenger ned!

En øvelse – på ditt nivå! Som gir mye styrke tilbake 💪

Øvelsen alene trener store deler av kroppen. Spesielt bryst, skuldre, armer og kjerne.

Og – det beste av alt, og derfor utvalgt for vår alles ferie – den kan gjøres HVOR SOM HELST! Og det gøye – la det gå sport i nye, fine steder å gjøre den på. Hiv deg ned når du og de rundt minst venter det, he he…

Ja! Vi snakker altså om PUSH- UPS.

Her er utfordringen:

  • 600 push-ups på tærne i løpet av juli

#600PUmedTrineJULI

Tips til deltakelse:

  • Ta push-ups annen hver dag.
  • Ta 40 til sammen i snitt hver gang.
  •  Velg den varianten/det nivået som gjør at du klarer minst 10 reps på rad. Husk da nok serier.
  • Fokuser på god teknikk.
  • Velg tyngre varianter av push-ups ettersom du klarer flere.
  • Ta alle push-ups på tærne fra dag én uansett utgangspunkt.
  • Del dine push-ups økter i Facebook-gruppen HER og gjerne med bilder DER DU TAR «DAGENS» push-ups.

Lær teknikken i push-ups HER:

  • Stå med hendene i bredere enn skulderbreddes avstand.
  • La fingrene spres litt ut og peke lett innover mot hverandre.
  • Vær strak i kroppen og spenn magemusklene.
  • Pass på at ryggen er naturlig rett og at du ikke «henger» på korsryggen.
  • Unngå å strekke albuene helt ut på toppen.
  • Se ned i gulvet (eller i veggen), slik at nakken er rett og lang.
  • Ha tærne i underlaget eller stå oppreist mot veggen.

Se hvordan du tar Push-ups på ulike nivåer i videoen HER!

Jo lettere variant jo høyere opp er armene, jo tyngre jo lengre ned. For ytterligere utfordring; plasser føttene på en forhøyning.

Mine treningsplaner i ferien

Spesielt for den treningsperioden (2) jeg er inne i nå er at det er sommerferie fire av ukene. Da har jeg et ønske om mer kondisjonstrening ute og noe demping av mengden på styrkefronten. Mer tøyning!

Ferie betyr dessuten «frislipp», dvs at jeg skal trene uten en plan og akkurat som jeg vil fra dag til dag. Spontant, lystbetont og inspirert av omgivelsene.

Jeg skal glede meg til ferietrening og deretter til hverdagen.

Sjøutsikt, naturopplevelser og ulikt vær ønskes høyt. Variasjon mellom jogging, sykling, gåing, rollerblades, svømming, yoga og annen familieaktivitet og lek er bare positivt.

Om søndagsinnleggene i sommer

I sommer kommer jeg til å skildre fysisk aktive opplevelser hver søndag.

Det blir frislipp når det gjelder tekster og jeg håper det vil underholde og være noe du kan kose deg med, lære av og undre over på solsengen, på toget, i sofaen eller andre steder du unner deg en lesestund ♥

Håper du vil lese søndagsinnleggene og ellers følge meg på Instagram @trinestreningsglede i sommer!

God sommer 🌼

Trine

2 kommentarer

  1. Dette vil eg gjerne være med på!

    1. Trines Treningsglede

      Så bra, vi starter i dag! Har du kommet deg inn i Facebook-gruppen? LYkke til!

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *