Slik får du sterkere ben

Kunne du trengt mer styrke i bena?

Styrketrening på bena er løsningen!

Eh, ja, det skjønner vi, tenker mange sikkert nå!? Men nei, veldig ofte hører jeg at folk ikke trenger å trene styrke fordi de går så mye på jobb eller driver så mye med løping, sykling eller andre kondisjonsaktiviteter der de bruker bena så mye allerede.

Men muskulaturen i bena blir ikke sterkere ved kondistrening. Tvert i mot så er styrketrening på bena desto viktigere hvis det kreves mange skritt på jobb eller hvis du holder mye på med en kondisjonsidrett, for å unngå muskulære ubalanser, overbelastninger, skader og plager.

Sterke ben er viktig for å holde oss oppreist, ha høy forbrenning og for å styrke gangen, bedre løpesteget, sykkeltråkket, diagonalgangen osv. En sterk kropp med god proporsjonalitet oppleves dessuten bedre.

Og satt på spissen; hvis du vil komme deg lett opp av sofaen når du blir eldre, så dropper du ikke styrketreningen nå, det hjelper ikke å løpe eller sykle milevis ukentlig…

Styrketrening er et «must» for oss alle!

Hvordan styrke bena ukentlig? Hvor tungt må du trene for å bli sterkere? Hvilke øvelser? Hvor ofte?

Dette finner man svar på i treningslæren, og i ulike innlegg her på bloggen.

SLIPP Å TENKE, BLI MED I MITT ONLNE STYRKEKONSEPT! Der er alt dette «taken care of» og du som medlem kan bare konsentrere deg om når du skal ta øktene. Skal du delta «live»? Eller passer det bedre på et annet tidspunkt? Du velger når og hvor du trener! Hjemme eller på ferie og reise. MELD DEG HER og få den første mnd gratis, ingen bindingstid! #egenreklame

Da gjenstår det bare å ønske lykke til med bentreningen!

PS! Denne uken ble ikke som jeg så for meg. Mer om det på Instagram HER.

God helg!

Trine

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *