Slik motvirker styrketrening aldring etter fylte 45 år

Nå etter fylte 45 år

er styrketrening særlig viktig og det beste jeg kan gjøre for å fortsette og holde meg ung i årene fremover. Er du også 40 +?

I denne alderen begynner nemlig muskelmassen å reduseres naturlig, noe som betyr at vi blir svakere i musklene og skjelettet, og får dårligere balanse og lavere forbrenning, DERSOM vi IKKE trener styrke.

Jeg som kvinne har dessuten typisk mindre muskelmasse å tære på enn en mann, og i tillegg lever vi lenger. Hvem vil ikke ha et langt og godt liv?!!

Styrketrening kan motvirke aldring og kjipe skavanker som dukker opp, og slik øke livskvaliteten.

Hvordan? Regelmessig styrketrening året rundt, med tunge nok vekter over tid og de smarte øvelsene, er avgjørende!

Det er bare å kaste seg over vektene, hvis du ikke har gjort det alt! Styrketrening og effekt er aldri for sent…manga av mine online kunder begynte å trene styrke for første gang som godt voksne, og responderer meget godt på treningen (som er helt i tråd med forskningen). Undersøkelser viser at til og med nittiåringer viser god effekt av styrketrening, i følge idrettsforsker Gøran Paulsen ved Idrettshøgskolen.

TILBUD PÅ ONLINE STYRKETRENING NÅ: Om du vil trene smart styrke hjemme etter VEILEDNING fra meg på skjermen, BLI MED på «Trines Treningsglede online generell styrketrening». Få hele to mnd gratis ved å MELDE DEG PÅ LINK I BIO innen søndag 30.mai kl 24.00. Det er ingen bindingstid! Du får oppfølging om du vil. Da trenes vi der? #egenreklame

Derfor bør du som er 40 + trene styrke

For å opprettholde…

  • Sterke muskler og god muskelmasse, også selv om du slanker deg.
  • God fysisk form og å kunne drive med aktivitet som skogsturer, fjellturer, sykling, langrenn, stavgang, roing, svømming, golf osv lenge fremover.
  • Et sterkt skjelett.
  • Høy forbrenning, som gjør det er lettere å holde normalvekt.
  • Lav fettprosenten, som gir en strammere kropp.
  • En frisk og smertefri kropp, inkludert nakke, skuldre og rygg,
  • God mentale og psykiske helsen.

For å forebygge…

  • Benskjørhet og benbrudd.
  • Muskelplager i typisk nakke, skuldre og rygg.
  • At man klare ikke klarer seg selv så godt lenger i hverdagen.
  • At man ikke klarer å være til hjelp for andre som trenger det.
  • At man blir dårlig til bens.
  • Økt behov for insulin og diabetes type 2.

Ikke noe å vente med.

Trine

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *