Motbakketrening passer for alle – gode grunner og tips!

Dårlig kondis, ekstra kilo, vonde knær eller bare ikke løpeglad mosjonist, men som vil i form? Motbakketrening passer!

Fordi;

  • Alle (funksjonsfriske) kan gå.
  • Å gå eller løpe oppover er skånsomt.
  • Du kan enkelt start lett.
  • Du velger brattheten på bakkene.
  • Pulsen stiger i motbakke. Jo brattere jo raskere.
  • Formen kommer raskt uansett utgangspunkt.
  • Gir variert belastning på kroppen.
  • Kan gi en motiverende start.
  • Gir store mestringsmuligheter.
  • …og progresjonsmuligheter.

Effektiv, lavterskeltreningsform som motbakketrening er fantastisk! Og jeg elsker at alle kan drive med det og å se alle slags damer komme i form med den tøffe og sunne treningen ute i marka. Derfor har motbakkegrupper blitt det jeg satser på som trener. Og derfor gleder jeg meg vilt til motbakkegruppene kan gjenoppta tirsdags-treningene neste uke, etter lang «nedetid» på grunn av corona. Eeeeeeendelig!! HURRA.

Les også: Motbakketrening passer alle – 8 grunner

Personlig liker jeg å trene i motbakke uansett hvilken form jeg er i, fordi kroppen min elsker bakker og hodet mitt jobber godt når det er mye motstand. Dessuten er bakkene en del av naturen, det finnes tusen ulike av dem og de er helt gratis å bruke. Love it!

Alle gjør lurt i å inkludere en bakkeøkt i programmet, enten man går eller jogger opp, fordi det gir fin variasjon og effekt. Finn en bakke hvor du trener intervall og går ned i pausen, eller velg en kuppert løype når du skal gå tur eller jogge.

Les også: 4 gode tips til deg som trener i motbakke

Om du vil være med i en av mine motbakkegrupper og få hjelp av trener og et hyggelig miljø, så kan du når som helst ta kontakt for info om neste mulighet for oppstart. Bare send meg en mail: trine@trinestreningsglede.no

Ha en topp helg da!

Trine

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *