Uke 5/52 – vellykket 14 km løpetur

En intens og mestringsgivende uke full av følelser, er på hell.

Nervepirrende og frustrerende start på uken med tekniske og tidkrevende problemer på jobb og forberedelser til livets første digitale foredrag. Ingen god kombo!

En god, vellykket og lærerik fortsettelse og lettelse med gjennomført 60 minutters foredrag «live» onsdag. Jeg pratet til PARATs medlemmer om «Trening, bevegelse og enkle kosttips på hjemmekontoret og i corona hverdagen». Brennaktuelt for mange🤗

Torsdag fløy timene og jeg avsted i Oslo, i verdens beste frisørstol, på byvandring med kompisen du bare kan drømme om å ha og med landing og ta-igjen-jobbing til slutt. Stikkord var lettet, avslappet og skikkelig glad og fornøyd. Og et snev av dårlig samvittighet for å være litt bakpå med den del. Men sånn er arbeidslivet innimellom, gründer eller ei.

Fredag toppet go’følelsen seg med en etterlengtet opptur på løpefronten, da det plutselig føltes bedre å være meg i joggeskoene, og det gjennom hele 14 kilometers jogging. Knesmertene holdt seg unna hele langturen. Og så mye som 14 km sammenhengende jogg er lenge siden sist. Det kjentes bra det, selv om jeg jo selvfølgelig ble supersliten. Mestring delux.
Kontinuitet payed off!


Ellers har helgen vært nydelig. Vi utnyttet lørdagen strategisk til lang dag ute på tur i finværet alle fire.

Kombinert sykkel- og gåtur hjemmefra, til skogen og opp på toppen Brunkollen.


Til søndag hadde vi spart klesvask, perling, rydding, litt 17.mai-forberedelser, jobbing og innekos i regnet. Perfekt det!

Løpeturen på 6 km valgte jeg å ta ute i regnet fremfor inne på mølla. Jeg står jo tross alt bak og tro til utfordringen #40uttilsanthansmedTrine. Og jeg ble jo kraftig påminnet motivet bak. Å legge treningen ut i all slags vær gir så masse ulike, deilige og velgjørende naturopplevelser, i tillegg til psykiske, fysiske og motivasjonsmessige fordeler. I dag var skogen i våtdrakt og med den våte lukten du vet…Frisk og godt!

SLIK TRENTE JEG UKE 5/52:
Lengre langtur

Mandag: Generell styrketrening for hele kroppen, online. BLI MED DU OG – MELD DEG INN HER

Tirsdag: LANGINTERVALL «8m x 3»: Jogget i 10 min med noe fartsøkning mot slutten. Løp langintervall på 8 min. Gikk i 2 min. Gjentok 2 ganger (3 ganger totalt). Avsluttet med 5 min jogg. Totalt 43 min. FÅ TIPS TIL INTERVALLØKTER PÅ DITT NIVÅ I MINE LØPEPROGRAM HER

Onsdag: Generell styrketrening for hele kroppen, online. BLI MED DU OG – MELD DEG INN HER

Torsdag: HVILEDAG.

Fredag: Langtur: Jogget 14 kilometer rundt Semsvann, kuppert løype. I solskinn.

Lørdag: Familietur til Brunkollen, på sykkel og til fots. Og 15 min styrke overkropp.

Søndag: KORT OG LETT: 6 km lett løping, inkludert oppvarming og nedjogging. På Bygdøy i regnet.

Kommentar til treningen: Denne uken kjentes i intervalløkten fortsatt blytung, men langturen og 6 kilometeren føltes bedre. Jeg økte distanse på langturen fra 12 til 14 km på en uke uten problemer, opptur! Og oppløftende. Jeg tror på videre tøye-fokus og avspenning. I styrketrening er det magestyrken som viser størst fremgang akkurat nå, og det er alltids gøy på hjemmegymmet!

Husk å følge meg på Instagram – der titter jeg innom selv i travle uker som dette ❤️➡️@trinestreningsglede

Hvordan har din uke vært? Gått fint med treningen? Noe du lurer på om dagen, så bare spør 🤗Kanskje jeg kan bidra.

Fortsatt god søndag!
Trine

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *