Fullt fokus på å trene bra til tross for corona

Vi er definitivt i en skikkelig motbakke, selv om det føles på tide at alt skulle ha blitt normalisert nå. Det er krevende å holde ut, drive dugnad og samtidig ikke vite når ting blir bra, når tålmodigheten fortsatt er så tynnslitt. Men desto viktigere å være forsiktig og nøye nå som smitten aldri har hoppet lettere fra person til person!

Det er vår! Det hjelper. Fortsett å se lyspunkter, benytt de fine muligheten som er og gjøre gode og smarte ting for deg selv i livsstilen, så går ting litt lettere.

Trening beskytter oss ikke mot pandemi og andre uforutsette hendelser, men forskning og praksis har vist oss at det å holde seg i form med trening og fysisk aktivitet er en av de beste formene for livsforsikring vi tross alt har.

Jeg trener både på grunn av og til tross for corona.

Mest det siste; Sikkert ikke uventet, men jeg lar absolutt ikke corona stoppe meg i å holde et høyt aktivitetsnivå, så sant min kropp er frisk. Som alltid tilpasser jeg meg og finner nye treningsopplegg som egner seg i situasjonen. Det handler som vanlig ikke OM jeg skal trene, men OM HVORDAN. Og både utetrening og styrketrening hjemme er jo problemfritt!

Og til det første; under en pandemi der radiusen begrenses og hvor hverdagsbevegelse potensielt blir sterkt redusert, bidrar trening til å holde aktivitetsnivået oppe og forebygge for mye stillesitting og vektoppgang. Et sunt kosthold settes også på prøve når vi surrer rundt hjemme, og å jobbe med å holde sunne vaner i gang er viktig for gode sirkler. I tillegg er pandemien, hjemmekontortilværelsen og det mindre sosiale livet en trussel for den mentale helsen. Her er også trening viktig for å få mer positive tanker, klarnet hode og gode opplevelser.

I stedet for å se begrensningene og tenke at pandemien betyr stengte treningssentre, færre muligheter og et stusselig liv, har jeg tro på å si høyt at «jeg skal trene bra til tross for corona». Så det fortsetter vi med her i mitt hode i hvert fall. Og jeg gleder meg.

Situasjonen er annerledes og corona spolerte kanskje mang en plan og gjorde livet vanskeligere, det er viktig å akseptere. Så må vi videre, og se etter mulighetene. Og nå er det vår. Betyr ikke det samtidig flere og nye muligheter?

Det synes jeg. Sesongen inviterer til mange flere timer ute i joggeskoene, samtidig som styrketreningen hjemme går like fint. Jeg gleder meg helt vilt til å starte ny, lang og fantastisk treningssesong etter påske.

Er du fortsatt ikke medlem i Trines Treningsglede online styrke?

KLIKK PÅ BILDET HER OG  MELD DEG PÅ STRAKS

første måneden gratis


 

I morgen har vi som vanlig 40 minutter helkroppsstyrke «live» kl 10, og på onsdag kjører vi «den ultimate påskeøkten uten utstyr» som er perfekt å ta med på hytta, ut i friluft eller andre steder i neste uke.


Take home-message denne uken:

  1. Kontinuitet er banalt, men så viktig for styrkeeffekt og fremgang. Hold deg i gang med styrketreningen!
  2. Når trener du mest kondisjon ute? Hele året? Eller er det sommerhalvåret som gjelder? Når er din sesongstart?
  3. Husk oppvarming, nedtrapping og uttøyning for gode resultater.

Vel, #30tilpåskemedTrine er kommet til økt 21, og det er jammen ikke langt til mål. Her varieres det som aldri før, og hver dag/økt føles bra for kroppen. Du da?

Få det lettere og morsommere og effektivt på trening du og:

  • FØLG ett av mine 8 ukers kondisprogram – klikk her
  • BLI MEDLEM i en av online styrketreningsgruppene – klikk her

Kan nesten ikke vente til tirsdag 6.april, but first – påske og skiiiiiiiiii!!!!

God søndag, snakkes i Insta Story etterpå @trinestreningsglede

Hilsen Trine

♥♥♥

MELD DEG PÅ ONLINE GENERELL STYRKETRENING HER
MELD DEG PÅ ONLINE STYRKETRENING FOR VEKTREDUKSJON HER
Kom i form med ett av mine 8 ukers gå-, jogge eller sykkelprogram HER
Følg meg på Facebook HER og få oppdateringer om nye blogginnlegg og ting som skjer. NESTE GRATIS LIVESENDING PÅ FACEBOOK-SIDEN får du vite om snart.
Følg meg på Instagram HER og få inspirasjon fra min hverdag på og utenfor trening
Bli med i Facebook-gruppen HER hvor jeg kaster ut treningsutfordringer gjennom året, der vi alle kan dele treningsøkter og opplevelser underveis.
MELD DEG PÅ TRENINGSHELG PÅ VESTLIA til høsten HER
Kontakt meg: trine@trinestreningsglede.no

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *