Endelig noe som inspirerte meg til å tøye ofte

Det har sittet så utrolig langt inne å tøye skikkelig siden jeg fikk barn. Jeg vet ikke om det er knappere tid eller stivere mammakropp som gjør det, men det frister så lite å ta tak. Og resultatet er bare stiver og stivere kropp og dårligere og dårligere samvittighet.

For jeg vet og kjenner jo at jeg trenger det veldig og er jo helt sikker på at jeg vil føle meg bedre og få enda bedre sirkler om jeg tøyer regelmessig og holder meg smidig.

Endelig så var det en som inspirerte meg til å starte nye tøyerutiner, og det var egentlig bare fordi hun postet så utrolig fine bilder av seg selv hvor hun viste enkle, gode øvelser og god bevegelighet – og det så bare så deilig ut…

Det ser ikke bra eller deilig ut når jeg tøyer, for det er bare så vanskelig og vondt å gå inn i posisjoner. Og det blir ikke de store utslagene, for jeg jeg har fått dårlig bevegelighet og tøyningen skal ikke gjøre vondt. Så beklager bildene (enn så lenge)…

Men jeg er bare glad for at jeg nå har lyst til å tøye, og ville dele. Plutselig så jeg at det er et overkommelig prosjekt hvis jeg deler opp og tøyer bare 10 minutter etter hver treningsøkt. Enkelte dager tar jeg enn full økt med Yin Yoga hvor jeg bruker mer tid totalt og på hver øvelse. Jeg ønsker virkelig fremgang!

Tusen takk til Caroline Berg Eriksen som vekket lysten min endelig. Og motivasjonen. Og det til tross for at jeg aldri har vært veldig myk, slik hun har, og aldri kommer til å bli det. Men vi har alle potensiale, og jeg kan definitivt bli en mykere utgave av meg selv. Gir meg ikke! Og skal klare dette selv når jeg ikke får gått på Sulemans herlige yoga-timer på Sats.

6 kjappe tøye-tips:

♥ Når du er varm i kroppen/muskulaturen

♥ Minst 2-3 ganger i uken, men alt hjelper også her

♥ Hold hver øvelse minst 30-60 sekunder

♥ Sett muskelen på strekk, men unngå at det gjør vondt

♥ Prioriter stramme ledd/musklegrupper

♥ Avslutt gjerne med en avspenningsøvelse med pledd over og te til slutt

Hvis du har bitte litt potensiale på tøye-fronten du og, håper jeg du hiver deg med. Sjekk Carolines øvelser for mykere hofter HER!

Ha en fin dag med gode rutiner ♥

Trine

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *