Trening i vinterferien

Hei og god fredag! Neste uke er det vinterferie for en del i landet, inkludert Bærum. Det er tredje året vi tar vinterferie i år, pga at vi har skolebarn, men både Frode og jeg jobber som vanlig noe der vi ferierer. Men det blir definitivt mest hvile, aktivitet og pause fra jobbing og SOME.

Jeg er oppvokst med og elsker å være på hytte på fjellet om vinteren og gå mest mulig på ski, og er derfor så sykt takknemlig for at jeg skal akkurat det med mine barn/familie. At vi har muligheten, og at jeg lever med en gjeng som digger akkurat det samme. Som jeg gleder meg og gjør meg klar!

Jeg vet at mange kunne trengt og ønsket seg vinterferie (på fjellet), spesielt for å komme seg bort og få miljøskifte i år. Men ikke alle har muligheten. Av respekt og hensyn til alle dere kommer jeg til å spamme Instagram og Facebook med idylliske ferieposter. Men jeg oppdaterer gjerne her på bloggen. Og deler litt underveis på Insta Story (@trinestreningsglede). Så kan dere selv oppsøke og titte innom Story eller her på bloggen hvis dere har lyst på min energi og mine oppdateringer…

Aktivitetsmessig blir det mest mulig ski på meg i vinterferien. Slalåm og langrenn (klassisk og skøyting), men definitivt mest det siste. Langrenn er fantastisk trening, familieaktivitet, mental-boost og kilde til naturopplevelser. Og når løypa er rett utenfor, terrenget er kjent og når jeg er frisk, vet jeg at jeg blir ustoppelig. He he. Håper kroppen får en fin variasjon fra den vante hverdagsaktiviteten.

I tillegg tar jeg med meg det jeg kaller de ultimate styrkeøvelsene for min vinterferie – se de på min Instagram HER! Håper du ble inspirert til noe liknende! Hehe. Gjerne herfra: 50 egenkroppsøvelser med god veiledning

Øvelsene i videoen er inspirert av vinter og vinteraktiviteter. Utstrålingen er hentet fra afterski med de kuleste dudsa uten ansiktsuttrykk. YO!

Fra spøk til alvor. Jeg velger egenkroppsøvelser i ferien selv om jeg fint kunne tatt med håndvekter på hytta. For det finnes fantastiske øvelser som er tunge og balansekrevende nok med egen kropp, fullt bevegelsesutslag og maks antall repetisjoner – som jeg har en tendens til å styre unna i det daglige. Men som jeg egentlig  trenger og har lyst til å bli sterkere i. Jeg finner det motiverende å fokusere bare på disse i ferien, og samtidig få en pause fra de øvelsene det går mest i hjemme.

Ferietrening er som regel bare en kilde til et positivt avbrekk eller variasjon. Det er ingen skam å ta helt pause i en uke heller. Ta det med deg!

Les også: Guide til vinterferietreing der du skal

Riktig god vinterferie til andre som også skal ha det, og en veldig god uke ønskes alle som skal, vil eller må jobbe. Heia dere!!!

Klem Trine

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *