Slik makser du forbrenningen og treningsgleden samtidig

#inneholderegenreklame
God tirsdag godtfolk! Nå er vi godt i gang i det nye året. Den første mandagen har gått av stabelen, og de fleste er vel i gang på jobb og forhåpentligvis trening?

Ettersom vi kom hjem fra fjellet søndag, ble derfor årets første «hverdagslige» treningsøkt i år – i går. Og den heldige, men ikke tilfeldig utvalgte økten setter standarden for året med målet om 120 styrkeøkter, og var nettopp STYRKETRENING. Etter mange år med sykdom og redusert form og styrke, ønsker jeg å bygge opp styrken skikkelig igjen – innefra og ut.

En økt inspirert av en av de mange lagrede helkroppsøktene i online styrkegruppe som du finner HER til knallpris nå og som gir meg både glede og et forbrenningsbidrag i tillegg til en sterkere kropp.

Les også: 10 nyttige innlegg om sunn vektreduksjon

Regelmessig styrketrening året rundt bidrar til varig vektnedgang/å holde vekten ved diett og aldring, ved at økt muskelmasse motarbeider muskeltap og gir økt døgnforbrenning. Men kondisjonstrening er den treningen som gir høyest forbrenning per minutt og under selve økten. Noen treningsformer bidrar i opprinnelse til høyere puls enn andre og vil dermed utløse høyere forbrenning enn andre. Gode eksempler er løping, langrenn, ellipsemaskin og roing. Les også: Slik makser du forbrenningen

Når dette er sagt; All form for økt bevegelse bidrar til økt forbrenning og dermed vektreduksjon, slik som dans, turer i skogen, langrenn osv. Derfor er det en god ide å fortsette med eller begynne med det du liker og trene variert! Den bevegelsesformen som gir deg glede, som du har lyst til ofte, som betyr noe for akkurat deg. Den er smart å velge, fordi det er stor sannsynlighet for at den blir noe av, ofte og over tid. Og da blir det resultater på helsen, formen og vekten!

Det GENIALE er at det er flere måter å justere den treningen man allerede gjør i dag og som man trives med, for å øke forbrenningen og dermed forebygge vektoppgang, eller bidra til å holde vekten eller gå ned i vekt. Og det er enkle grep! Her kommer de – få de med deg: Tre veier til høyere forbrenning

Å fylle effektiv trening med både glede og vektvennlighet er altså fullt mulig for alle, og noe jeg kommer til å demonstrere fremover, ikke minst på min Instagram. Følg meg der på @trinestreningsglede om du ikke gjør det allerede 🙂

God trening!

Trine 🙂

Følg meg på Facebook HER og få med deg alt som skjer i 2021.
Følg meg på Instagram HER og få inspirasjon i det nye året.
Bli med i Facebook-gruppen HER hvor jeg kaster ut utfordringer knyttet til helse og trening gjennom året.
MELD DEG PÅ TRENINGSHELG PÅ VESTLIA til høsten 2021 HER
Kontakt meg: trine@trinestreningsglede.no

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *