Treningsplaner for det nye året – ÅRSPLAN, MÅNEDSPLAN, UKEPLAN

#inneholderegenreklame

Som seg hør og bør i starten av januar er jeg snart i mål med årsplanen, som springer ut fra hovedmålet mitt om å bli sterkere ved å trene styrke 120 dager i 2021. Jeg har sett nærmere på periodene i løpet av året og planlagt hvor mage økter dette betyr i uken i de ulike periode.

BENYTT DEG AV KNALLTILBUD PÅ ONLINE STYRKETRENING MED MEG HER NÅ!!! 

Grovt kan jeg si at hovedperiodene for styrke for min del i år er januar-april og oktober -desember og da ligger jeg på tre styrkeøkter hver eneste uke. Det er altså i starten og slutten av året jeg også kan forvente mest fremgang med tanke på økt styrke og økt muskelmasse, og tilsvarende minst fremgang kondisjonsmessig.

I de resterende månedene er det ca to styrkeøkter per uke og i juli er det null. Og dertil økt mengde og fremgang kondisjonsmessig.

Med slik planlegging kan jeg lettere holde styr på at jeg jobber hensiktsmessig mot målet hele året, at jeg varierer nok og har en fornuftig fordeling og av kondisjons- og styrketrening samt total treningsmengde over tid.

Det er ikke tilfeldig at jeg trener mindre styrke sommerhalvåret. Det er fordi jeg liker å trene mye kondisjon ute om sommeren, og med planlegging allerede nå, kan jeg velge det med god samvittighet uten at det vil føles som et tap styrkemessig. Snarere blir det en smart form for periodisering.

Har du planlagt året vi har begynt på? Og hva med januar og uke 1?

Her linker jeg til tidligere innlegg om treningsplanlegging, som du kan inspireres og lære av. Lykke til!

Slik lager du:

Årsplan

Månedsplan

Ukeplan

Masse lykke til med det nye treningsåret!

Trine

Følg meg på Facebook HER og få med deg alt som skjer i 2021.
Følg meg på Instagram HER og få inspirasjon i det nye året.
Bli med i Facebook-gruppen HER hvor jeg kaster ut utfordringer knyttet til helse og trening gjennom året.
MELD DEG PÅ TRENINGSHELG PÅ VESTLIA til høsten 2021 HER
Kontakt meg: trine@trinestreningsglede.no

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *