Slik setter du et godt mål for det nye året

Velkommen 2021, velkommen januar. Det er ikke den vanlige nyttårsfølelsen i år, og tankene går til de berørte i Gjerdrum, men nå nå må håpet ta oss videre og inn i det nye året, som fineste Hans Majestet Kong Harald sa.

For min del er det første nyttår på lenge at jeg har vært frisk over lang tid og klar for å sette et treningsmål knyttet til fysisk form og ikke helse (bli frisk). Frisk ble jeg i 2020, nå skal jeg jaggu komme videre, i form igjen.

HURRRRAAAAA!!!!!!!!!!

Nå er det tid for å lage seg et bra treningsmål for det nye året. Jeg deler mitt hovedmål innen trening for det nye året, som er et prosessmål (ikke resultatmål), og deler de beste tipsene for hvordan du setter deg et mål som det er store sjanser for at du når. Tipsene finner du i dette innlegget: Slik setter du et godt mål!

Målet mitt for dette året er klart, realistisk, gjennomtenkt, sunt og fristende:

120 styrkeøkter i 2021

Les også: Lag delmål av hovedmålet – konkrete tips

Utgangspunktet for målet mitt er at et estimat på 48 uker friske treningsuker med 2,5 styrkeøkter per uke:

  • 48 uker med styrketrening (legger inn forventning om ca 4 uker hvor jeg ikke kan trene pga sykdom).
  • 2 styrkeøkter i uken minst (som vi alle er anbefalt av Helsedirektoratet).
  • 2-3 økter i uken (fordi det er optimal mengde mtp fremgang og effekt, som vi ønsker oss og motiveres av).
  • Med 48 uker friske uker er det mulig å trene styrke 48 uker (fordi man kan trene styrke hvor som helst og når som helst).

Mosjon/kondisjon kommer ved siden av etter «jo mer, jo raskere i form»-prinsippet.

Lyst til å bli med? Ta utfordringen sammen med gjengen i gratis DENNE FACEBOOK-GRUPPEN – der jeg kaster ut treningsutfordringer gjennom hele året!

Å nå målet er enklere hvis du har et opplegg, og er medlem hos meg online. Der får du helkroppsøkter servert to ganger i uken, samt tilgang til mange kortere økter også i arkivet. Medlemskapet gjør det enkelt å trene 2-3 ganger ukentlig året rundt. Og det  er motiverende og hyggelig! Og treningen går som normalt helt uavhengig av utviklingen av corona i samfunnet.

NÅ starter en gunstig nyttårskampanje for alle nye abonnenter på online styrketrening. Tilbudet gir deg de to første mnd gratis og gjelder til 10. januar.

Les om tilbudet og treningskonseptet HER! Eller;

MELD DEG RETT INN HER

2 mnd gratis, ingen bindingstid 

egenreklame

Gleder meg! Dette klarer vi sammen.

Ta utfordringen sammen

Husk at uke 1 er i gang da, ikke noe å utsette 💪

Lykke til!

Trine

MELD DEG PÅ ONLINE STYRKETRENING FOR VEKTREDUKSJON HER
Følg meg på Facebook HER og få med deg alt som skjer i 2021.
Følg meg på Instagram HER og få inspirasjon i det nye året.
Bli med i Facebook-gruppen HER hvor jeg kaster ut utfordringer knyttet til helse og trening gjennom året.
MELD DEG PÅ TRENINGSHELG PÅ VESTLIA til høsten 2021 HER
Kontakt meg: trine@trinestreningsglede.no

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *