«Halvmaraton» avlyst for meg

Hei der, da er nok en oktoberuke forbi og denne helgen har vært fylt med besøk av nydelige barn, tur i skogen, gjørmefotball, kanon-ball, baking, Halloween-verksted og kos rundt bordet – til og med ute i kroken i morres.

Denne uken var det et klart skille mellom meget effektive og hektiske hverdager med jobb, aktiviteter, logistikk og familiegruppe hos oss OG en jobbfri helg med fullt fokus på familie og barnas venner. Samtidig har jeg gått nervøs og grublet litt innimellom ettersom jeg fredag ettermiddag fikk avklart et meget spennende besøk her mandag morgen. Altså i morres.

Trening har vi også fått til med svært god planlegging – ikke minst Frode og meg imellom – selv om det ikke har vært en spesielt god treningsuke.

Treningsuken som gikk

Det som knirker litt om dagen på trening er både redusert energinivå, restsympotomer og smerter og plager i benet etter influensa og inaktivitet i tre uker på rad. Den litt reduserte almenntilstanden har gjort alle de siste øktene litt «halvveis», og plagene i høyre ben ødelegger mye for løpeøktene.

Danse step har gått kjempefint alle tre gangene, vel og merke. Det er langvarig løping som er problemet. Jeg mistenker at jeg har «runners knee», symptomene og mønsteret likner i hvert fall veldig; intense smerte og irritasjon på utsiden av kneet etter et par kilometers løping, og fravært av smerter/plager mellom løpeturene.

Akkurat nå hindrer plagene meg regelrett i å løpe langt, som jo var planen min i oktober og frem mot mitt egne «halvmaraton» 31.oktober #sesongasvlutning etter en fantastisk løpesesong med gradvis utvikling fra 2-15 kilometers løpeturer før jeg nylig ble syk.

Så ja, du skjønner, dette går ikke i hop, og jeg innser nå – etter å ha prøvd meg litt frem – at mitt planlagte «halvmaraton», 21 km løping i Nordmarka, 31.okt er AVLYST.

Det er litt kjipt at jeg ikke fikk gjennomført dette og kunne oppleve prikken over i´n etter en sesong som begynte svært tungt og ble et strålende come-back. Men den ene måneden her og den siste lange økten betyr ikke allverdens. Jeg er ekstremt glad for all treningen jeg fikk ute i mars, april, mai, juni, JULI (kongemmåned!!!), august og litt september. Det er jo langt over hva jeg har forventet eller opplevd på flere år. Lever LEEEENGE PÅ DET.

Så ja, jeg går veldig fort videre, og har den store fordelen at mye gøy funker fremover nå:

  • Styrketrening online
  • MotbakkeGÅtrening ute i marka
  • Dance step
  • Bevegelighetstrening
  • Korte løpeøkter på mølle

Har masse snacks å ta meg til, og er motivert for en ny årstid. Og jeg skal også teste ut litt ulike gruppetimer og se om det funker.

Take home-message til deg: Det handler om å snu seg rundt andre veier, se etter muligheter og sikte fremover.

Er du fortsatt ikke medlem i Trines Treningsglede online styrke?

KLIKK PÅ BILDET HER OG  MELD DEG PÅ STRAKS

første måneden gratis, ingen bindingstid


 

Takk til #helsedirektoratet for flott fokus på den viktige styrketrening i #styrkeuka som gikk. Jeg har bidratt så godt jeg kan i mine kanaler, og har god samvittighet for oppmerksomheten jeg har gikk denne uke og generelt gjennom året. Og for meg vil det fortsette årer rundt. Hvilke påminnelser sitter vi igjen med?

  • Alle kan trene styrke!
  • Litt er bedre enn ingen ting.
  • Du kommer langt med håndvekter og egen kroppsvekt.
  • Man kan trene styrke hvor som helst og når som helst.
  • Det er aldri for sent å begynne!

Få det lettere og morsommere og effektivt ved å:

  • FØLG ett av mine 8 ukers kondisprogram – klikk her
  • BLI MEDLEM i en av online styrketreningsgruppene – klikk her

Er du i gang med styrketrening?

Hilsen Trine

♥♥♥

MELD DEG PÅ ONLINE GENERELL STYRKETRENING HER
MELD DEG PÅ ONLINE STYRKETRENING FOR VEKTREDUKSJON HER
Kom i form med ett av mine 8 ukers gå-, jogge eller sykkelprogram HER
Følg meg på Facebook HER og få oppdateringer om nye blogginnlegg og ting som skjer. NESTE GRATIS LIVESENDING PÅ FACEBOOK-SIDEN får du vite om snart.
Følg meg på Instagram HER og få inspirasjon fra min hverdag på og utenfor trening
Bli med i Facebook-gruppen HER hvor jeg kaster ut treningsutfordringer gjennom året, der vi alle kan dele treningsøkter og opplevelser underveis.
MELD DEG PÅ TRENINGSHELG PÅ VESTLIA til høsten HER
Kontakt meg: trine@trinestreningsglede.no

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *