Aktivitet, energi, smerter og helg

Hei på deg! Hvordan har du det? (poenget med verdensdager er vel ikke å ha et bra fokus en dag i året, så vi kan jo prøve å ta med oss det å være mer bevisste på å spørre andre hvordan det går hver dag :)) Min søndag er rolig hjemme med familien. Vi trenger disse dagene nå kjenner jeg, for det går så kulevarmt i hverdagen. Denne helgen har vi bakt spontant, kost oss sammen i utekroken med Didriks nybakte muffins, danset mye, vært akrobatiske på gulvet, lest, sett på TV sammen, besøkt mamma som er nyoperert og fått trent bra.

Han luringen her er altså i en fantastisk alder nå, og det er bare så morsomt og gøy å henge med han. Begge barna er i en nydelig fase som er mindre utfordrende for oss som foreldre, og det nyyyytes maksimalt etter en del år med to små barn og helseproblemer. Skikkelig fin tid!

Når helgen kommer så er det mer rom for å trekke ut i utekroken, og det er så digg, spesielt når vi ikke har tatt oss tid til å gå tur og ikke fått vært så mye ute som vi liker. Barna elsker også å sitte her, og det er plutselig et ekstra rom enn så lenge. Innen to uker er hele kroken pakket ned for vinteren, sammen med resten av utomhus. Det er bare å gjøre seg klar for jobben!

GRØNNSAKSMARATON, dvc utfordringen «8 om dagen i 42 dager» er spennende saker. Mange jobber som helter med å komme i mål daglig selv om det ikke går hver gang, deler inspirerende bilder av handlelister, handlevogner, kjøkkenbenker, tilberedning og måltider med frukt og grønnsaker kreativt i bruk. Bravo!! 14 dager to go.

Aktivitetsnivået denne uken har vært bra, og et steg opp fra forrige uke da jeg startet opp etter sykdom. Energinivået har ikke kommet helt tilbake på frisk nivå, men det kommer seg for hver dag og jeg gjennomfører all planlagt trening men roligere. Det er deilig med bevegelse også når man ikke er 100 % oppe å nikker. Løpingen etter tre uker syk og inaktiv har vært skikkelig nedtur, om jeg skal si det rett ut.

Plagene og smertene i høyre ben og spesielt rundt kneet er tilbake for fullt, og hindrer meg i å løpe langt sammenhengende. Jeg har løst det med mange pauser og tøyninger underveis på turen, noe som tar lang tid og avbryter flyt mht økt puls. I tillegg ser det ikke så positivt ut for målet om «halvmaraton» i slutten av måneden. Jeg gir det en uke til, og så beslutter jeg om jeg skal droppe det. Annen trening, som for eksempel dance step går jo helt smertefritt og er jo noe jeg higer etter å bruke «kondisjonstiden» på. Så da vil jeg heller nyte slik trening enn å krangle meg til lange løpeturer, akkurat nå. Jeg kan uansett se tilbake på en fantastisk løpesesong og comeback.

I tillegg til aktivitet i forbindelse med online styrke mandag og onsdag, motbakketrening tirsdag kveld, hakkete løpeturer og fantastisk gøy dance step time, har jeg jobbet videre med å utvikle ONLINE BEVEGELIGHETSTRENING som jeg lanserer når det blir ferdig. Ta en snikktitt på video om hva det går i på Instagram HER! Dette tror jeg blir veldig spennende. Ambisjonen er å bringe mer treningsglede inn i den viktige (og kjedelige??) tøyningen, for meg og deg ♥ Er du interessert? Ta gjerne kontakt om du vil være prøvekanin på konseptet; trine@trinestreningsglede.no

Er du fortsatt ikke medlem i Trines Treningsglede online styrke?

KLIKK PÅ BILDET HER OG  MELD DEG PÅ STRAKS

første måneden gratis


 

Take home-message til deg:

  1. OM styrke: Prioriter styrketrening av kjernemusklene; de er kroppens kraftsenter og kobler over- og underkropp i hverdag i på trening.
  2. OM kondisjon: Husk at det er fantastisk å gå turer og løpe ute i kulde og mørke, så sant man trener sammen med noen og bruker hodelykt, piggsko og klær etter vær.
  3. OM bevegelighet: Alle bør trene dette for å få bedre holdning, føle seg bedre, unngå overbelastning og smerter, kunne utføre daglige aktiviteter lettere, forebygge tap av bevegelighet med aldring, øke sirkulasjonen og blodtilførsel til musklene, forkorte restitusjonstiden etter trening, bedre koordinasjon og balanse, og redusere opplevd stress.

Min plan i uken som kommer: 

Som vanlig ikke spikret ennå, men jeg kan dele på Instagram i morgen. Følg meg der; @trinestreningsglede

Få det lettere og morsommere og effektivt ved å:

  • FØLG ett av mine 8 ukers kondisprogram – klikk her
  • BLI MEDLEM i en av online styrketreningsgruppene – klikk her

Hvordan var din treningsuke?

Hilsen Trine

♥♥♥

MELD DEG PÅ ONLINE GENERELL STYRKETRENING HER
MELD DEG PÅ ONLINE STYRKETRENING FOR VEKTREDUKSJON HER
Kom i form med ett av mine 8 ukers gå-, jogge eller sykkelprogram HER
Følg meg på Facebook HER og få oppdateringer om nye blogginnlegg og ting som skjer. NESTE GRATIS LIVESENDING PÅ FACEBOOK-SIDEN får du vite om snart.
Følg meg på Instagram HER og få inspirasjon fra min hverdag på og utenfor trening
Bli med i Facebook-gruppen HER hvor jeg kaster ut treningsutfordringer gjennom året, der vi alle kan dele treningsøkter og opplevelser underveis.
MELD DEG PÅ TRENINGSHELG PÅ VESTLIA til høsten HER
Kontakt meg: trine@trinestreningsglede.no

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *