Gå eller løp intervall i slalåmbakke – enkle øktforslag her

Er du i nærheten av et alpinanlegg eller bakker ellers? Ta deg en kjapp intervalløkt da vel, og få kondistrening, frisk luft og litt egentid i ett.

Så lenge du tar utgangspunkt i deg, og øker pulsen, så kan jo alle trene intervall. Det handler kun om å veksle mellom arbeidsperioder med høyere puls og pauser hvor du henter deg inn.

Har du en bakke med stigning tilgjengelig kan effektiv kondisjonstrening gjøres såre enkelt. Hvordan?

  • Du kan enten GÅ eller LØPE. Du velger! Ta utgangspunkt i ditt utgangspunkt, din form og din dagsform.
  • Du kan også kombinere; GÅ og LØPE.
  • Ta en «metode som frister deg». Bare fantasien stopper deg her, men forsøk å ha drag på minst 10-15 minutter sammenlagt. For eksempel disse 5 ulike variantene:
  1. 4 minutters drag x 4 ganger.
  2. 3 minutters drag x 5 ganger.
  3. 2 minutters drag x 8 ganger.
  4. 1 minutts drag x 10-15 ganger.
  5. Minkende drag på hhv 5 min – 4 min – 3 min – 2 min – 1 min – 0.5 min
  • Gå raskt eller løp opp bakken i dragene, slik at du får pulsen godt opp og ikke kan holde en samtale, og gå raskt ned igjen slik at du får en aktiv pause.
  • Varm opp først i 10 minutter så du blir god og varm.
  • Ro ned og tøy ut 10 minutter til slutt.

Trenger du hjelp med kondisjonstreningen i høst? Følg ett av mine 8 ukers gå- eller joggeprogram! I programmene viser jeg deg hvordan du trener opp kondisjonen over tid med tre konkrete økter hver uke. Du finner oversikt ved å klikke HER!

Hopp i dusjen, go-dressen og nyt ferien videre!

Klem Trine

♥♥♥

MELD DEG PÅ ONLINE GENERELL STYRKETRENING HER
MELD DEG PÅ ONLINE STYRKETRENING FOR VEKTREDUKSJON HER
Kom i form med ett av mine 8 ukers gå-, jogge eller sykkelprogram HER
Følg meg på Facebook HER og få oppdateringer om nye blogginnlegg og ting som skjer. NESTE GRATIS LIVESENDING PÅ FACEBOOK-SIDEN får du vite om snart.
Følg meg på Instagram HER og få inspirasjon fra min hverdag på og utenfor trening
Bli med i Facebook-gruppen HER hvor jeg kaster ut treningsutfordringer gjennom året, der vi alle kan dele treningsøkter og opplevelser underveis.
MELD DEG PÅ TRENINGSHELG PÅ VESTLIA til høsten HER
Kontakt meg: trine@trinestreningsglede.no

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *