BLI MED MEG på «GRØNNSAKS-MARATON» I 42 dager

I morgen er det søren meg oktober folkens. Den neste månedlige utfordringen fra meg tar du ved siden av en fysisk aktiv hverdag uansett vær og en balansert kost. BAM! Her er den:

8 OM DAGEN I 42 DAGER

BLI MED å spise 8 porsjoner bær/frukt/grønnsaker hver eneste dag i 42 dager i strekk. Og la grønnsakene utgjøre halvparten – minst! Vi starter i morgen 1.oktober og er i mål 12.november.

Folk flest er anbefalt å øke frukt og grønt inntaket og undersøkelse viser tydelig: Vi bør spise hele 800 gram hver eneste dag. Det vil redusere hjerte- og karsykdommer, kreft og tidlig død.

De fleste synes det er lettere å spise frukt…

Et sunt kosthold med mye grønnsaker er dessuten viktig når du trener. Et daglig inntak av varierte grønnsaker, frukt og bær gi deg rikelig med vitaminer, mineraler og næringsstoffer som gir kroppen drivstoffet den trenger for et aktivt liv. Og så øker kroppens behov for blant annet antioksidanter når vi trener, og det finner vi mye av i «frukt og grønt»-hjørnet og spesielt masse er det i bær.

..enn grønnsaker.

Mitt underliggende mål er at jeg skal spise enda litt mer bær, frukt og grønnsaker resten av mitt aktive liv, dvs 8 om dagen og ikke 6. Derfor skal jeg også bruke oktober til å forske litt og finne en måte å få i meg 800 gram på som kan vare. Hvordan blir det høye inntaket en vane? Jeg vil at vanene jeg finner frem til i oktober skal fungere over tid. Livet ut.

Altså er målet egentlig;

Spis 8 om dagen VARIG og bruk 42 dager til å komme i gang

Mitt frukt- og grøntinntak har vært bra lenge, og jeg har blitt bedre og bedre ved at jeg fra tid til annen har satt litt ekstra fokus på økt inntak hverdagen. Så jeg er fornøyd. Men jeg kan bedre og kroppen tar alt den kan få. Jo mer frukt og grønt, jo bedre er det for helsen. Det frister å få inn en enda sunnere, enda mer helsebringende, enda mer velgjørende kroppsfølelse, og vektvennlig VARIG ernæringsvane…

…samtidig som kroppen raskt får enda mer av den sunne, meget næringsrettet maten på trappene til influensa- og vintersesongen.

VI STARTER I MORGEN 1.oktober

ER DU MED????

Meld deg inn i Facebook-gruppen her hvor vi tar utfordringen sammen og inspirerer hverandre 

Klikk på bildet og MELD DEG INN!

Et maraton krever sin kvinne 

Det er 800 gram (8 om dagen) og ikke 500 gram (5 om dagen) som gjør denne utfordringen til et maraton.

🌿De fleste må gjøre en ekstra innsats for å holde ut over tid; klare å innta 8 om dagen i seks uker i strekk, og ikke bare være flink i et par dager eller uker.

🌿De fleste må «step it up» og øke antallet eller mengden gram av bær-, frukt- og grønnsaksinntaket betraktelig. Få inn litt mer hver dag og litt til hvert måltid.

🌿De fleste må lage lengre handlelister, planlegge mer, handle annerledes og kanskje kutte oftere?

🌿De fleste må øke bevisstheten, skjerpe fokuset, være mer kreative, velge annerledes og huske på denne matgruppen oftere enn før.

Og så liker jeg at 42 dager gir assosiasjoner til kraftanstrengelsen over tid som et maraton er, og at vi skal kjempe litt for å komme i mål, og være stolte og fornøyde da. Selv om reisen bare akkurat har begynt 🌿💚🥬

La oss brette opp ermene og legge ned en heltemodig innsats for å etablere vanen. Tenk på det som kjærlighet og omsorg til deg selv!

Hver dag – hvert måltid

Utfordringen ligger for mange i å få i seg grønnsaker til HVERT ENESTE av dagens måltider. HVER dag. Over TID. Hva skal du gjøre for å få til dette til frokost, lunsj, middag, mellommåltider og eventuell kveldsmat?

La oss tenke og legge sjelen litt i dette nå. Så går vi på med krum hals, midt i høstmørket og «nailer» dette sammen. BAM(A)!!! Hihi..

Jeg har tyvstartet litt og gleder meg vilt til å få dere med. Alt er lettere og hyggeligere når vi gjør det sammen ♥

Trine

♥♥♥

MELD DEG PÅ ONLINE GENERELL STYRKETRENING HER
MELD DEG PÅ ONLINE STYRKETRENING FOR VEKTREDUKSJON HER
Kom i form med ett av mine 8 ukers gå-, jogge eller sykkelprogram HER
Følg meg på Facebook HER og få oppdateringer om nye blogginnlegg og ting som skjer. NESTE GRATIS LIVESENDING PÅ FACEBOOK-SIDEN får du vite om snart.
Følg meg på Instagram HER og få inspirasjon fra min hverdag på og utenfor trening
Bli med i Facebook-gruppen HER hvor jeg kaster ut treningsutfordringer gjennom året, der vi alle kan dele treningsøkter og opplevelser underveis.
MELD DEG PÅ TRENINGSHELG PÅ VESTLIA til høsten HER
Kontakt meg: trine@trinestreningsglede.no

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *