UTEPROGRAM med fokus LÅR og FORBRENNING

Tirsdag og tid for nytt styrkeprogram til deg, og du vil kanskje trene ute?

Ukens styrkeprogram er tilpasset slik at du kan gjøre det hvor som helst, samtidig som du får styrket store deler av kroppen. Spesielt får du kjørt lårene godt i dette økten. Både fremsiden og baksiden.

Jeg håper du vil prøve det eller bruke det som inspirasjon til en vri på ditt eget. Du finner det nederst!

Prøv gjerne tidligere tirsdagsøkter: 

Høy forbrenning og fokus RUMPE

Hele kroppen og fokus MAGE

I hverdagen anbefaler jeg ALLE å trene styrke et par ganger i uken ved siden av kondisjonstrening. For en kombinasjon er det aller beste for helsen, livskvaliteten, hverdagsmestringen og for den som vil i generelt bedre form og ned i vekt.

I ukens styrkeøkt er fokuset høy FORBRENNING uten utstyr og LÅR.

Hele økten finner du lenger ned i innlegget!

Hvem passer dette programmet for?

  • For nybegynnere og viderekomne som ønsker å kunne trene styrke ute og hvor som helst. Alle øvelsene kan gjøres uten vekter.
  • Jo sterkere du er fra før, jo viktigere er det at du varierer øvelsene og benytter vekter over tid. Dersom du ønsker øvelser med vekter kan du plukke det fra basen min HER: Styrkebase – full oversikt
  • For den som vil bli generelt sterkere, og som innimellom ønsker å legge inn litt ekstra for å få sterkere og sunnere lår.
  • For den som ønsker å øke forbrenningen i kroppen, for lettere å kunne holde vekten stabil eller ta av kilo.
  • For den som trenger veiledning, for å kunne trene styrke riktig(ere), skadeforebyggende og med kvalitet.
  • For deg som trenger hjelp til å komme i gang og for deg som trenger ny inspirasjon.


Slik gjør du det:

  • 10-15 repetisjoner
  • 3-4 serier
  • Ca ett minutts pause mellom seriene
  • 2-3 ganger i uken, minst 1 hviledag i mellom

HER ER PROGRAMMET

Uteprogram med fokus på lår

UTEPROGRAM FOKUS LÅR

Klikk på linkene for full veiledning

Ett bens knebøy (forside lår og rumpe)

Go-morgen (bakside lår, rumpe og korsrygg)

Knebøy ett og ett ben (lår og rumpe)

Push-ups, smal (triceps, bryst og kjerne)

Rygghev med armer (rygg)

Setehev (bakside lår, rumpe og korsrygg)

Ryggliggende ben- og armløft (mage)

Planke med benhev (mage, rygg, kjerne og bakside lår)

Lykke til og god sommer!

Hilsen Trine

Her finner du Trines Treningsglede styrkebase, om du ønsker veiledning og tips til andre øvelser.

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *