Våren 2020: Fikk legge grunnformen uavbrutt

Høsten 2019 spiste jeg meg ned 10 heksetruende kilo, da sykdom hindret regelmessig trening. Les: Slik gikk jeg ned 10 kilo  

Våren 2020 var jeg frisk og fikk jeg legge grunnformen.

Fra midten av februar til nå har jeg vært frisk og kunnet trene regelmessig over tid. Vi snakker 18 uker med uavbrutt oppbygging av grunnformen. FAN-TASTISK!!

Såpass til kontinuitet over tid har simpelthen ikke skjedd på årevis.

Etter både en sommer, høst, jul og nyttår med mye sykdom og tvungen inaktivitet var jeg ordentlig på bunn (igjen) før vinterferien. Og måtte atter en gang starte forsiktig med å gå rolige skiturer, gåturer, svømming og tilpasset, lett styrke med online gjengen.

Som vanlig har jeg gradvis trappet opp treningsmengden og nivået på alle fronter, og nytt det å være i fysisk aktivitet. Det ene som har vært annerledes er at tålmodigheten har blitt svakere, jeg er rett og slett lei denne fasen. Det andre nye har vært at jeg har fått fortsette og fortsette…til grunnformen har satt seg, så lenge at jeg har kunnet trappe opp, kjenne på fremgang og ny optimisme. Som har gitt motivasjon.

Er så hoppende glad!

Jeg vil alltid glede meg over og sette pris på å kunne bevege meg og være fysisk aktiv, men himmel og hav så gøy det er med skikkelig trening, gjennomsvetting og resultater og!

Takk for det!

Denne uken har jeg trent så godt jeg har kunnet i unormal varme fra morgen til kveld og jeg kjenner meg støl etter gårsdagens tunge styrkeøkt. Klokken ble 20 en lørdagskveld før det ble rolig å trene den dagen…Man tager den treningsmuligheten man haver.

Treningsuken som gikk

Nok en uke med meget bra gjennomføring av både kondisjon og styrke; 3 løpeøkter fra programmet. Er nå oppe i 50 minutter på langkjøring, det liker vi! 2 styrkeøkter. Og en lett sykkeltur.

Det har være fryktelig varmt men gått helt fint. Badet masse…

Godt fornøyd. Her ser du øktene hver for seg:

Mandag var hviledag og jeg hadde hjemmekontor med nydelig lunsj og prat god en god venninne i Holmestrand 💞
Tirsdag trente vi pyramide intervall i regn, lyn og torden; 1 – 2 – 3 – 4 – 3 – 2 – 1 min med 30-60 seks pause mellom.
Onsdag hadde vi en kort og effektiv helkroppsøkt på bare 30 min i online gruppa. Perfekt i sommervarmen og ferien!
Torsdag var min andre løpeøkt fra programmet (jeg er i uke 3), og i 30 grader og sol ble det et kick å mestre en utfordrende terskeløkt; Jogg 10 m, løp 20 m, jogg 10 m. Takk til all skygge!!!
Fredag ble restitusjon på sykkel tur/retur Sandvika der jeg tok morgenbad med venninne, jobbet og hadde badedate med Frodd etter jobb. Deilig å suse på hjul i heten.
Viktig å drikke MYE om dagen!
Lørdag; ukens tunge styrkeøkt i kjelleren med stang, tung motstand, flere serier og færre reps. Gøy!
Sparte den beste økten til slutt, rolig langtur på 50 minutter midt på søndagen.

Er du fortsatt ikke medlem i Trines Treningsglede online styrke?

KLIKK PÅ BILDET HER OG  MELD DEG PÅ STRAKS

første måneden gratis


 

Ukens motgang/medgang

Varmen og mye sosialt på agendaen var ukens største utfordringer. Det krevde ekstra god planlegging, oppsøking av skygge, mye ekstra drikke, og generell tilpasning og koordinering med familien/Frode. Det er vi gode på.

Uværet som kom kastene over motbakkegruppa tok vi på strak arm og nøt rett og slett. Vi ble avkjølte og fikk energi. Kjente at vi levde.

Take home-message til deg: 

  1. Husk å variere styrketreningen din; både øvelser, ant serier, ant reps og hvor tungt. Viktig for fremgang og motivasjon!
  2. I varmen kan rolig trening være best for mange. Husk at den typen trening også er bra, bør med og teller!
  3. Nå gjelder det å drikke jevn og trutt hele dagen. Vann er den beste tørstedrikken!

I sol, sommer og finvær kommer det ofte frem hvem som har solide treningsvaner og ikke. Hva med deg? Dropper du ut eller er det «stick to the plan» for deg?

Min plan i uken som kommer: 

Til uken ser jeg at vi får diverse utfordringer med familie logistikken. Det påvirker treningen. Jeg er innstilt på redusert treningsmengde, kortere økter og trening mellom slaga der jeg er som mamma, kone osv. Spennende det og. Gleder meg som vanlig til å trene mer og bygge videre på grunnlaget som nå er lagt. Ameeeen!!!!

Det er ikke ferie ennå 👊

Få det lettere og morsommere og effektivt ved å:

  • FØLG ett av mine 8 ukers kondisprogram – klikk her
  • BLI MEDLEM i en av online styrketreningsgruppene – klikk her

God søndag videre!

Hilsen Trine

♥♥♥

MELD DEG PÅ ONLINE GENERELL STYRKETRENING HER
MELD DEG PÅ ONLINE STYRKETRENING FOR VEKTREDUKSJON HER
Kom i form med ett av mine 8 ukers gå-, jogge eller sykkelprogram HER
Følg meg på Facebook HER og få oppdateringer om nye blogginnlegg og ting som skjer. NESTE GRATIS LIVESENDING PÅ FACEBOOK-SIDEN får du vite om snart.
Følg meg på Instagram HER og få inspirasjon fra min hverdag på og utenfor trening
Bli med i Facebook-gruppen HER hvor jeg kaster ut treningsutfordringer gjennom året, der vi alle kan dele treningsøkter og opplevelser underveis.
MELD DEG PÅ TRENINGSHELG PÅ VESTLIA til høsten HER
Kontakt meg: trine@trinestreningsglede.no

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *