Siste innspurt før ferien – en periode med «det ekstra giret»

Hei og hopp mandag!

Har du lenge igjen før ferie? Stopp opp nå og planlegg trening smart.

Nå er det tre uker til vi reiser bort og dermed siste innspurt på treningsfronten før vår ferie. Siste perioden med hverdagstrening.

Allerede nå tenker jeg gjennom hva jeg har av muligheter og begrensinger når ferien kommer, og hvilke muligheter og begrensninger jeg har nå – før ferien.

Tenk periodisering! Tenk at frem til ferien er en periode og at ferietiden blir en annen, og at høsten blir en tredje.

På tre uker får man gjort en hel del. Om man utnytter tiden, tenker at det ikke skal vare evig og setter inn det ekstra giret i tillegg, så vil det ha sin effekt. Møt sommeren i så god form som mulig!

I dag vil jeg dele hvordan jeg setter inn «det ekstra lille giret» og dele mine beste tips til siste innspurt før sommeren.

5 TIPS TIL Å SETTE INN «DET EKSTRA LILLE GIRET» PÅ TRENING:  

  1. BENYTT FORDELENE HJEMME: I de siste ukene før ferien kommer jeg til å dra nytte av de ulike fasilitetene jeg har rundt meg hjemme og i hverdagen. Det være seg å bruke treningsutstyr jeg har tilgjengelig, benytte marka og bakkene rundt om, dra fordel av muligheten for lunsjtrening og ty til treningssenter for gruppetimene jeg digger.
  2. TRENE TUNG STYRKE: Gjennom ferien vil jeg trene styrkeøvelser, men det blir primært med egen kropp og uten tungt utstyr. De siste ukene hjemme vil jeg derfor prioritere tung styrketrening i ukens styrkeøkt nummer 3 (som er uten online-gjengen), som både er effektiv og som vil føre til at egenkroppstrening i ferien blir ypperlig variasjon. #planlegging #maksutbytte #periodisering
  3. «ALL INN» I ONLINE STYRKEØKTER: I ferien går vi i off-line modus i online gruppene, noe som betyr at de to faste styrkeøktene jeg har mandager og onsdager bortfaller i juli. De vil ikke erstattes med egne styrkeøkter i ferien(mer om det senere!). Derfor vil jeg gå «all in» i alle rene styrkeøkter med online-gjengen de siste ukene før ferien og få maks utbytte av det.
  4. SÅ OFTE JEG KAN: Nå har jeg trent ofte nok i det siste, og kommer til å trene hyppig i ferien også, men jeg kommer til å opprettholde og benytte enhver anledning til å trene og bevege meg daglig frem til ferien, som en del av innspurten.
  5. OPTIMAL HELHET: Hjemme i egen seng sover jeg godt, og vil prioritere nok søvn der. I tillegg har jeg høy fokus på sunn kost og spesielt frukt, grønnsaker og bær. Til lunsj i hverdagen er det bare meg, og jeg kan kjøre ego-trip med salater og mat som passer meg (og kanskje ikke barna/familien, som jeg skal dele alle måltider med i juli) perfekt.

Bli med i Facebook-gruppen

hvor jeg kaster ut treningsutfordringer gjennom året

– der vi alle kan dele treningsøkter og opplevelser underveis. Klikk på bildet for å MELDE DEG INN!

Hvor lang blir din periode hjemmefra i sommer?

God planlegging og periodisering!

Klem Trine

♥♥♥
MELD DEG PÅ ONLINE GENERELL STYRKETRENING HER
MELD DEG PÅ ONLINE STYRKETRENING FOR VEKTREDUKSJON HER
Kom i form med ett av mine 8 ukers gå-, jogge eller sykkelprogram HER
Følg meg på Facebook HER og få oppdateringer om nye blogginnlegg og ting som skjer. NESTE GRATIS LIVESENDING PÅ FACEBOOK-SIDEN får du vite om snart.
Følg meg på Instagram HER og få inspirasjon fra min hverdag på og utenfor trening
Bli med i Facebook-gruppen HER hvor jeg kaster ut treningsutfordringer gjennom året, der vi alle kan dele treningsøkter og opplevelser underveis.
MELD DEG PÅ TRENINGSHELG PÅ VESTLIA til høsten HER
Kontakt meg: trine@trinestreningsglede.no

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *