Jeg kom i mål denne uken og

Da var det søndag igjen og nå har jeg igjen den følelsen av at sommeren kommer til å fly av gårde. Nå gjelder det å suge til seg hver TIME, slik man gjør litt automatisk de første vårdagene!

I hverdagen  handler det for meg mye om å gripe de mulighetene man har til å gjøre ting UTE, alt fra morgen kaffen, frokost, en del av jobben, samvær med barna, middag, trening osv. Og dra på turer. Være i hagen.

Jeg prøver også å rusle meg en liten runde rundt huset så fort jeg har stått opp, og som det siste jeg gjør før jeg legger meg – barbeint. Hører på fuglene og stillheten, lukter, kjenner sommeren under føttene og på kroppen, ser på blomstringen og det grønne. Vips ser alt hvitt ut vet dere #vinter.


Også utnytte været. Bruker værappen og planlegger det jeg kan utifra den. Helgen har jo vært solfylt, varm, tropisk og flott, så ikke noe problem å slå igjen fritiden da på terrassen, i hagen, i marka, og i vannet. Jeg mener mer at jeg forsøker å planlegge trening også gjennom uken – jeg ser etter muligheter for å få trent ute i finvær og heller inne i mindre fint vær.

Historisk nesten (de siste årene) har jeg vært frisk samtlige vårmåneder og hele sommeren så langt. Det er uvant å være så mye ute, og nyte i sola varmen, kunne bade og oppleve så mye kontinuitet på utetreningen. Etter enda en frisk treningsuke går jeg nesten å venter på at det tar slutt, og at jeg må begynne på nytt igjen.

Klyper meg i armen over at jeg rykker videre, vekk fra start.

Treningsuken som gikk 

Denne uken endret planen seg mange ganger, på grunn av været, livet, sykkelsvikt, praktiske hensyn og kroppen. Men jeg kom jaggu i mål med alle øktene jeg ønsket til slutt. God følelse!

Til slutt i ettermiddag ble det faktisk 4 styrkeøkter (fordi mandagsøkten til uken utgår pga jobbreise måtte tas/spilles inn på fredag), nesten 3 løpeøkter (jeg tok en hviledag da kroppen signalisere det mens siste løpeøkten ble nesten dobbel) og en restitusjonstur på sykkel. Familietur i dag kom på toppen.

Det blir helt vidunderlig og riktig med hvile på jobbreise i morgen!

MANDAG: 40 minutter helkropps økt med online gjengen. Tungt og moro!
TIRSDAG tøyde jeg ut mellom egen bakkeintervall (1 min x 8) og tilsvarende økt (med gå og løp)…
…som trener…
…med motbakkegruppa ved Bogstad. Fantastisk kveld med 14 ivrige damer.
Onsdag trente vi nye, korte styrkeøkter uten utstyr og fikk flere sommerøkter til «kofforten». Ben og kjerne på menyen.
En uplanlagt hviledag tvang seg frem TORSDAG. Kroppen sa fra og jeg lyttet med en gang. Flink? 🙂
FREDAG spilte jeg inn en halvtimes økt med strikk og en tyve minutters økt med melon/medisinball, som online jentene får mandag når jeg er på jobbreise…
…og som er perfekte på ferie.
Etter innspilling dro jeg på en luftig sykkeltur i heten med et innbakt badestopp i marka.
LØRDAG var vel den varmeste dagen og jeg la ut på rolig langtur fra Midtstuen i heten. Musikk på øret, vann på ryggen, og mot i brystet.
Etter 45 min rolig jogg inn til Tryvann og en pause falt det meg plutselig inn å ta igjen torsdagsøkten på vei hjem, i stedet for å gå. Jeg løp 6 min, gikk 2 min, gjentok 3 ganger totalt. Lett terreng og «jeg gjør så godt jeg kan». Det gikk strålende! Digg og overraskende økt i heten.
Avsluttet uken med stil i kjelleren SØNDAG med økten det blir minst av på ferie; tung styrketrening med vektstang. Kanon og helt ferdig!

Er du fortsatt ikke medlem i Trines Treningsglede online styrke?

KLIKK PÅ BILDET HER OG  MELD DEG PÅ STRAKS

første måneden gratis


 

Ukens motgang/medgang

Litt puslespill denne uken og å ta en dag av gangen, med mye nøling og frem og tilbake. Men når man vil i mål så er det lettere å komme dit og.

Full pott denne uken –

som smaker ekstra godt!

Sommeren kom og med fristelser i mange drakter, og høye temperaturer som slår en litt ut, men jeg følte at jeg tok vare på både sol, varme og formen ved å trene ute, bade og kjøle meg ned, drikke med begge hender og nyte sunn og deilig sommermat. Salater, grillmat og jordbær.

Om jeg kan velge liker best å ha en fast plan og følge den, men det er også spennende og tilfredsstillende når man må vri hode og hverdagen litt mer for å få til det man vil.

Take home-message til deg:

  1. Tren styrke med utstyr nå mens du kan, og varier uten når ferien kommer.
  2. Hopp på et kondis program – det er så gøy!!!
  3. Tøy når du allerede er varm, etter styrke eller kondisjon.

Min plan i uken som kommer: 

Kun en grovplan er klar – med tre løpeøkter og to styrkeøkter som base. Mest mulig ute. Masse frukt og grønnsaker. GLEDER MEG!

Få det lettere og morsommere og effektivt ved å:

  • FØLG ett av mine 8 ukers kondisprogram – klikk her
  • BLI MEDLEM i en av online styrketreningsgruppene – klikk her

Hva trener du om dagen?

Fortsatt god søndag ♥

Hilsen Trine

♥♥♥

MELD DEG PÅ ONLINE GENERELL STYRKETRENING HER
MELD DEG PÅ ONLINE STYRKETRENING FOR VEKTREDUKSJON HER
Kom i form med ett av mine 8 ukers gå-, jogge eller sykkelprogram HER
Følg meg på Facebook HER og få oppdateringer om nye blogginnlegg og ting som skjer. NESTE GRATIS LIVESENDING PÅ FACEBOOK-SIDEN får du vite om snart.
Følg meg på Instagram HER og få inspirasjon fra min hverdag på og utenfor trening
Bli med i Facebook-gruppen HER hvor jeg kaster ut treningsutfordringer gjennom året, der vi alle kan dele treningsøkter og opplevelser underveis.
MELD DEG PÅ TRENINGSHELG PÅ VESTLIA til høsten HER
Kontakt meg: trine@trinestreningsglede.no

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *