Kanon uke på nytt løpeprogram

Ingen demonstrasjon og ingen svart post på Insta, men heller ingen dårlig samvittighet eller selvhat. For det betyr ikke at jeg synes kampen mot rasisme ikke er viktig eller at jeg ikke engasjerer meg. Men på Trines Treningsglede har jeg postet om trening som vanlig, da jeg ikke ser noen grunn til å avlyse folkehelse-arbeidet jeg jobber med selv om annet viktig fokus i verden pågår.

Vi har ikke gjort noe spesielt i helgen, men slappet av i regnet, trent, hatt litt besøk, vært på etterlengtet besøk i familien, handlet diverse (omsider), bygge lego og drevet litt organisert aktivitet for barn. Frode har bakt for fjerde helgen på rad, denne gangen boller. Er visst gift med baker Semb, hehe… Flink da og snill, det var for en meget god sak nemlig.

Helsen duger så det holder og jeg jubler hver eneste dag for det. Derfor stiger formen også, og det er ubeskrivelig faktisk. Jeg har glemt hvordan fremgang over tid kjennes.

Etter enda en uke med god trening, begynner jeg å kjenne meg selv igjen enda litt mer, og er jo ekstra motivert da det føles som om jeg skal få lov til å fortsette nå, og få noe igjen for innsatsen. Veldig fornøyd med uken som gikk. Helt kanon faktisk!

Treningsuken som gikk

Denne uken var det 100 % gjennomføring igjen og jeg sitter med både styrkeøkter, varierte løpeøkter, sykkelturer og mye sunn mat og frisk luft i kroppen. Det jeg mangler er yoga, nok tøyning og litt magnesium (testet legen).

Jeg prioriterer heller så mye som 3 styrkeøkter i uken om dagen, enn at øktene må være lange, for det gir så boost på fremgangen. I onlinegruppene hadde vi helkroppsøkt på mandag med vekter og to korte økter for overkropp og mage/rygg onsdag – som blir perfekt i ferien! Så fikk jeg den tredje økten tidlig lørdag med litt selskap av min eldste sønn på 7. Herlig!

Og jeg fikk til de 3 løpeøktene i uke 1 i det nye programmet jeg har begynt på –  som skal gi meg videre fremgang, som jeg begynte på denne uken. Øktene tar alle under 45 minutter enn så lenge. Det får jeg til!

Se 8 ukers løpeprogram for nybegynnere – del 3 HER

Mandag 40 min styrke online med vekter.
Og lett sykkeltur til Østernvann for et lite bad mens finværet var hos oss.
Tirsdag 45 minutter rolig jogg i motbakke og solsteik – puh – før trening av motbakkegjengen.
Rett i vannet etterpå – amen – så frisk jeg er!
Onsdag to korte online økter uten utstyr #ferieøkt
Torsdag 4 x 4 intervall på flatmark. Utfordrende nok.
Fredag lett sykkeltur før regnet kom #restitusjon.
Lørdag lekte jeg meg i styrkerommet med Magnus.
Svett slutt på uken med langintervall på Bygdøy.

Er du fortsatt ikke medlem i Trines Treningsglede online styrke?

KLIKK PÅ BILDET HER OG  MELD DEG PÅ STRAKS

første måneden gratis

 

Ukens motgang/medgang 

Murring i hæl og rundt kne kommer stadig svakt tilbake, men pause før neste løping, variert aktivitet og tøyning ser ut til å få det unna like fort som det kommer.

Denne uken hadde jeg planlagt virkelig godt etter værmeldingen. Langtur i best vær. Styrke inne på det verste med regn. Kort løpeøkt i duskeregn. Og sykkeltur til badevann før varmen forsvar. Første sommeruke – fint utnyttet.

Mulighetene til å lage sunne salatlunsjer når man jobber hjemme er jo optimale nå som jeg går oftere i butikken igjen. De griper jeg nå!

Godt fornøyd etter denne uken og så klar for ny. Sulten på trening denne friske dama ☺️

Take home-message til deg: 

  1. 3 effektive styrkeøkter motiverer veldig pga fremgangen man oppnår.
  2. Løpeprogram tvinger en til å trene variert og smart. Anbefales varmt!
  3. Uten nok hvile uteblir fremgang. Noen uker er 7 økter mulig dersom de innebærer restitusjonsøkter, andre uker må det en eller flere hviledager til.
  4. Husk, den trening som blir noe av for deg, er den riktigste.

Min plan i uken som kommer: 

Omtrent det samme! Gleder meg veldig. Takk for alle rapporter fra dere her og der – det gleder meg stort!!!! Fortsett fortsett 👏👏👏

Fortsett tid til forbedring for ferien folkens. Gode værutsikter i uken som kommer. Lange lyse dager. Mindre klær. Mindre styr. Er det egentlig noen unnskyldinger som holder nå??? ☺️

Få det lettere og morsommere og effektivt ved å:

  • FØLG ett av mine 8 ukers kondisprogram – klikk her
  • BLI MEDLEM i en av online styrketreningsgruppene – klikk her

Ha en kanon uke som kommer!!!!

Hilsen Trine

♥♥♥

MELD DEG PÅ ONLINE GENERELL STYRKETRENING HER
MELD DEG PÅ ONLINE STYRKETRENING FOR VEKTREDUKSJON HER
Kom i form med ett av mine 8 ukers gå-, jogge eller sykkelprogram HER
Følg meg på Facebook HER og få oppdateringer om nye blogginnlegg og ting som skjer. NESTE GRATIS LIVESENDING PÅ FACEBOOK-SIDEN får du vite om snart.
Følg meg på Instagram HER og få inspirasjon fra min hverdag på og utenfor trening
Bli med i Facebook-gruppen HER hvor jeg kaster ut treningsutfordringer gjennom året, der vi alle kan dele treningsøkter og opplevelser underveis.
MELD DEG PÅ TRENINGSHELG PÅ VESTLIA til høsten HER
Kontakt meg: trine@trinestreningsglede.no

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *