7 tips til riktig løpeteknikk

RIKTIG LØPETEKNIKK eksisterer

 til tross for at vi alle er ulike og må finne vår egen løpestil. I dag går jeg rett på sak og gir deg 5 tips til hvordan den generelle teknikken bør være.

For å få god løpsteknikk er det viktig å forsøke å jobbe med de ulike rådene, men ta en ting av gang men om det virker mye og vanskelig. Les tipsene under bildet.

5 TIPS TIL RIKTIG LØPETEKNIKK:

  1. HOLDNING: Hold et høyt bryst som peker frem og ikke nedover. Trekk skulderbladene lett sammen bak.
  2. BLIKK: Se fremover og ha lang nakke. Du unngår krum nakke og feilbelastning.
  3. TYNGDEOVERFØRING: Legg tyngden litt frempå.
  4. NEDTRÅKKET: Land på midtfot og slik at foten da er under hoften. Ikke foran!
  5. ARMPLASSERING: Ha armene inntil kroppen ved ribbekassen og med 90 grader i albueleddet.
  6. BRUK AV CORE: Aktiver kjernemusklene og tren gjerne kjernestyrke ved siden av løping.
  7. STEGENE: Kort ned på steg for å øke tempo. Anbefalt 180 steg per minutt.

Kilde: Anettes Bø Skogli ved Senterklinikken fysioterapi & naprapati 

Trenger du hjelp med kondisjonstreningen? Følg ett av mine 8 ukers gå-, jogge eller sykkelprogram! I programmene viser jeg deg hvordan du trener opp kondisjonen over tid med tre konkrete økter hver uke. Du finner oversikt ved å klikke på bildet!

God tur 🙂

Trine

MELD DEG PÅ ONLINE GENERELL STYRKETRENING HER
MELD DEG PÅ ONLINE STYRKETRENING FOR VEKTREDUKSJON HER
Kom i form med ett av mine 8 ukers gå-, jogge eller sykkelprogram HER
Følg meg på Facebook HER og få oppdateringer om nye blogginnlegg og ting som skjer. NESTE GRATIS LIVESENDING PÅ FACEBOOK-SIDEN får du vite om snart.
Følg meg på Instagram HER og få inspirasjon fra min hverdag på og utenfor trening
Bli med i Facebook-gruppen HER hvor jeg kaster ut treningsutfordringer gjennom året, der vi alle kan dele treningsøkter og opplevelser underveis.
MELD DEG PÅ TRENINGSHELG PÅ VESTLIA til høsten HER
Kontakt meg: trine@trinestreningsglede.no

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *