Fortsatte der jeg slapp – nådde 44 km

Denne helgen startet på svabergene jeg elsker så høyt – ytterst på Hvasser – med jobb, løpetur og noen timer helt fri.

Jeg feiret at bedriftsmål er nådd det siste året og at firmaet slo en større rekord nå i mai. Gulroten føltes riktig og bra, og jeg nøt ubeskrivelig mye. De siste årene har jeg blitt frarøvet så utrolig mange sommerdager pga helsen, så jeg blir jo helt salig av å oppleve og være midt ute i solsteiken uten feber, tette slimhinner og hodeverk.

Resten av pinsen har vi kost oss og holdt på hjemme. Frokost i solen, barn på besøk, is i varmen, styrkeøkt i kald kjeller, reker for første gang i år, hagekos, fiksing her og der, årets første bad, løpetur i singlet, grilling og You name it – sommer kick start så det holder.
Du og eller?

Status trening

Siden helgen begynte med en løpetur betyr det at jeg er i gang igjen etter litt hangling og et lite treningsopphold og etter at jeg måtte avbryte mot målet opp 44 km på en uke/i forrige uke.

Kroppen føles veldig bra etter en pause og det var så godt å komme i gang igjen såpass raskt. Det er jeg ikke vant med. Denne sykdoms-snutten var så liten og lett at jeg stryker den fra listen. Er skikkelig optimist nå!

Treningsuken som gikk 

Siden jeg ikke fikk løpt fredag-søndag forrige uke og fikk trent (kun) fredag til søndag denne uken, så lappet jeg like godt sammen de to ukene og bare fortsatte der jeg slapp.  Mot løpemålet om 44 km på 7 dager.

På fredag tok jeg joggingen forsiktig opp igjen med 5 km i fjæra på Hvasser. Mens dagens jogging ble hele 13 km i vante Nordmarka – tilsammen 18 km, som jeg manglet. 44 på 7 friske dager – CHECK!

Finfint! Så ble jeg fornøyd tilslutt selv om det ikke gikk helt som planlagt. Det handler om å legge godviljen til for å føle at man lykkes (når man blir hindret av sykdom og skader). Liker dessuten å bli ferdig med ting jeg bestemmer meg for..

De 44 km har vært i rolig og jevnt tempo. Jeg ønsket en pause fra programmet og kunne nyte turene og omgivelsene underveis, men ser frem til å begynne igjen og få mer variasjon i puls og typen innsats. Det murret litt i kneet igjen i dag, så den gradvise opptrappingen bør på plass igjen, for det funket!

Tar dere med på den fineste av ukens to løpeturer her som startet og sluttet helt syd på Hvasser. Enjoy!

Mandag og onsdag trente jeg online jentene med lette vekter siden formen var så som så. Og så ble det en fullverdig frisk styrkeøkt lørdag for meg selv. Med tunge øvelser, vektstang og andre øvelser enn med vekter.

Er du fortsatt ikke medlem i Trines Treningsglede online styrke?

KLIKK PÅ BILDET HER OG  MELD DEG PÅ STRAKS

første måneden gratis


 

Tirsdag trente jeg motbakkegruppa igjen men helt uten fysisk anstrengelse for egen del. Gruppen er sprekk full, det er fortsatt corona-begrensninger og jeg har mer enn nok med å organisere, ta tiden, motivere, veilede og ja – trene en stor gruppe som skal holde en meters avstand i «motbakkekampens hete», He He.

Ukens motgang/medgang 

Omgivelsene på første løpetur kunne ikke vært mer idylliske og etterlengtet og ga mye ekstra drahjelp til å komme i gang etter en ukes pause. Jeg nøt hele runden på strand, i skog, gjennom båthavnen, og ut mot havet som om jeg var på sightseeing. Glemte helt at jeg løp. Anbefales der du er i sommer! Løp og se.

Denne uken skulle jeg ta en dag av gangen mht trening, noe jeg klarte, og det føltes riktig å ta det med ro helt til fredagen kom.

Litt mer krevende er det å ta fatt på økter når man ikke er i siget, noe å ta med seg for alle friske. Vær i siget året rundt om du kan, trening er så mye lettere da!

Lørdag trente jeg inne finværet, ikke lett å ta fart fra solsengen, men det måtte til og jeg angret ikke etterpå. Kjelleren var dessuten kjølig og ga en fint avbrekk i varmen.

Take home-message til deg:

  • Kom på sporet igjen så fort som mulig etter pause.
  • Ikke begynn å dropp økter pga sol og sommer, for da har vi det gående.
  • Spis sunt og hvil nok mellom øktene.

Min plan i uken som kommer:

Denne måtte jeg tenke litt på, siden de siste to ukene ble litt «spolerte». Er jeg klar for å begynne på neste program eller vente en uke til? Absolutt! Jeg gyver løs på neste løpeprogram, i hvert fall 5 uker frem til ferien. «8 ukers løpeprogram for nybegynnere del 3».

Uansett er målet knall trening, næringsrik kost, lite sukker, mye grønnsaker, nok søvn og hvile hele juni. Og mer vann.

Enig?

Få det lettere og morsommere og effektivt ved å:

  • FØLG ett av mine 8 ukers kondisprogram – klikk her
  • BLI MEDLEM i en av online styrkegruppene – klikk her

Hvordan har din treningsuke gått? Har du noen treningsspørsmål før ny uke?

Hilsen Trine

♥♥♥

MELD DEG PÅ ONLINE GENERELL STYRKETRENING HER
MELD DEG PÅ ONLINE STYRKETRENING FOR VEKTREDUKSJON HER
Kom i form med ett av mine 8 ukers gå-, jogge eller sykkelprogram HER
Følg meg på Facebook HER og få oppdateringer om nye blogginnlegg og ting som skjer. NESTE GRATIS LIVESENDING PÅ FACEBOOK-SIDEN får du vite om snart.
Følg meg på Instagram HER og få inspirasjon fra min hverdag på og utenfor trening
Bli med i Facebook-gruppen HER hvor jeg kaster ut treningsutfordringer gjennom året, der vi alle kan dele treningsøkter og opplevelser underveis.
MELD DEG PÅ TRENINGSHELG PÅ VESTLIA til høsten HER
Kontakt meg: trine@trinestreningsglede.no

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *