Jogge deg i form? Her er 10 nyttige innlegg fra meg om jogging/løping

Løping er en av de mest belastende aktivitetene man kan drive med, og jeg har selv pådratt meg skader i perioder hvor jeg har blitt litt for ivrig, hvor hodet har ville mer og fortere enn kroppen.

Du bør starte å løpe på rett nivå og trappe opp gradvis enten du skal i bedre form eller vil komme i superform. For å sikre gode løpeperioder hvor du både får god fremgang, holder skader unna og opplever løpeglede er det smart å følge et løpeprogram. Jeg tilbyr 8 ukers løpeprogram i 8 ulike nivåer. Du finner de HER!

I dette innlegget får du masse gode tips til mange herlige joggeturer ute!

Så lenge du ikke gjør det vanskeligere enn det er, så er løping enkelt. Samtidig så er det verdifullt å lese og lære litt om løpeteknikk, for da blir du en effektiv løper raskere rustet mot skader. Og er det ett utstyr du bør investere i så er det løpesko – riktige for deg. Med pigger om vinteren.

Det er mange fordeler ved å løpe ute, som du kan la deg inspirere av. Velger du rett terreng, så får du den aller beste løpingen. Utnytt variasjonen ferieomgivelser gir med. Om du ikke liker å trene ute (i all slags vær) så kan du variere med effektive løpeøkter på mølle inne. Det er mange fordeler ved det og.

Er du utrent, har dårlig kondis og kanskje liten er faring med å jogge, så ikke vegre deg. Løping er for alle! Du kan til og med bli veldig glad i løping på forholdsvis kort tid om du følger tipsene mine for å finne løpeglede og ikke minst følger en plan, for eks ett av mine 8 ukers gå- eller joggeprogram.

Dette var en liten oppsummering av hva du kan lese mere om i disse 10 nyttige innleggene om løping:

Løping er enkelt!

Dette er den aller beste løpingen!

Løping er for alle!

Finn løpeglede – mine 6 beste tips

5 mølleøkter som får deg i form inne

Fysioterapeutens 8 tips om løpeteknikk

Løp på stranden – få stor effekt!

Det viktigste når du kjøper løpesko

Fordelene med å løpe ute

Fordelene med å løpe inne på mølle

Fordelene ved å følge en plan eller et program

Gjenstår det noen spørsmål uten svar da om jogging/løping? Fyr løs!

Hilsen Trine

♥♥♥

MELD DEG PÅ ONLINE GENERELL STYRKETRENING HER
MELD DEG PÅ ONLINE STYRKETRENING FOR VEKTREDUKSJON HER
Kom i form med ett av mine 8 ukers gå-, jogge eller sykkelprogram HER
Følg meg på Facebook HER og få oppdateringer om nye blogginnlegg og ting som skjer. NESTE GRATIS LIVESENDING PÅ FACEBOOK-SIDEN får du vite om snart.
Følg meg på Instagram HER og få inspirasjon fra min hverdag på og utenfor trening
Bli med i Facebook-gruppen HER hvor jeg kaster ut treningsutfordringer gjennom året, der vi alle kan dele treningsøkter og opplevelser underveis.
MELD DEG PÅ TRENINGSHELG PÅ VESTLIA til høsten HER
Kontakt meg: trine@trinestreningsglede.no

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *