Mettende matvarer – stor oversikt

Innleggene mine med mettende matvarer har dere vist veldig stor interesse for, og det skjønner jeg. Mettende sunn mat gir økt matglede, større mestring av vektreduksjon, mindre sug og sultfølelse, mer stabilt blodsukker og større optimisme om et sunt og hyggelig kosthold. Og det er kjekt å få linet opp hvilke matvarer i den store jungelen som faktisk har høyt fiberinnhold og høyt proteininnhold, og som dermed gir økt metthetsfølelse lenger.

Fellestrekk og kjennetegn ved matvarene som gir ekstra og langvarig metthetsfølelse er kort og godt:

  • Høyt fiberinnhold
  • Høyt proteininnhold
  • Få kalorier per gram, men ikke alltid

Som lovet gir jeg dere den fulle oversikten over de mettende matvarene jeg har funnet frem til presentert til nå, og dette vil bli et innlegg som jeg oppdaterer med nye slike matvarer med jevne mellom rom, så lagre et lurt sted.

LISTE OVER MATVARER SOM GIR EKSTRA METTHETSFØLELSE:

  1. Mandler
  2. Rosenkål
  3. Eple
  4. Gresk yoghurt
  5. Bær
  6. Potet
  7. Egg
  8. Tunfisk
  9. Frø
  10. Rotgrønnsaker
  11. Banan
  12. Mager kesam
  13. Kyllingfilet
  14. Vann
  15. Skyr
  16. Laks
  17. Fullkornpasta
  18. Vannmelon
  19. nøtter
  20. Havregryn
  21. Cottage cheese
  22. Avokado
  23. Rugbrød
  24. Appelsin

Hvis du vil printe ut og ha i lommeboken eller på kjøleskapet, så er denne fin!

Mer av denne typen innlegg?

God mettende hverdag med matglede!

Trine

Ikke medlem av Trines Treningsglede online styrke ennå?

MELD DEG INN HER STRAKS

gratis prøvemåned

#egenreklame

Om du vil delta på treningsutfordringer jeg kaster ut til mine følgere gjennom året, så meld deg inn i Facebook-gruppen her!

Følg gjerne Trines Treningsglede også på Facebook og Instagram 

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *