SPØRSMÅL OG SVAR om online styrke-medlemskap

#EGENREKLAME

Her kommer god informasjon om mitt online styrketreningskonsept.

I det siste har jeg kjørt daglige korte, gratis styrkeøkter live på min åpne Facebook-side for å få med flest mulig, fortest mulig til å trene, bevege seg og holde sammen i den omveltende tiden vi ble kastet inn i.

I dag, lørdag, er siste sending, men for å fortsette og trene med meg kan du når som helst melde deg inn i ønsket online styrkegruppe HER.

Men OBS OBS! Til dere som følger meg kan jeg røpe en GOD NYHET – på tirsdag 7.april kommer det ny kampanje med 2 mnd gratis trening i anledning Trines Treningsgledes 4 års dag. Følg meg og bli meld deg på!!!

Under bildet synliggjør jeg svar på vanlige spørsmål jeg får om «Trines Treningsglede online generell styrketrening» (heretter SG) og «Trines Treningsglede online styrketrening for vektreduksjon» (heretter SV). Håper du finner ut av det du lurer på, hvis ikke kan du sende ditt spørsmål til meg på mail: trine@trinestreningsglede.no

Let´s go:

– Hvor lenge varer kurset?

Mitt online styrketreningskonsept er ikke et tidsbegrenset kurs, men et helårskonsept med abonnementsløsning. Slik kan man delta så lenge man vil, og hele året om man ønsker og vil bli en helårstrener. Mange av deltakerne har vært med i flere år, som på et treningssenter. Regelmessige styrkevaner er et felles mål for begge gruppene.

– Hva koster det å være /abonnent medlem?

Standardpris er at første mnd er gratis, deretter koster medlemskapet i begge gruppene 490 kr per måned.

– Hvor lang er bindingstiden?

Det er ingen bindingstid, kun to dagers oppsigelsestid. Si opp enkelt på mail to dager før trekket: trine@trinestreingsglede.no.

– Hva er forskjellen på de to gruppene SG og SV?

Hvilken gruppe du skal velge avhenger av målet ditt. Velg den gruppen som passer målet ditt. Du finner forskjellen på gruppene/målet godt forklart i innlegget her.

– Kan du se meg når jeg trener?

Jeg kan (desverre) ikke se deltakerne når de trener og dere ser ikke hverandre. Det eneste jeg ser er at du er inne på sendingen (vet ikke om du bare ser på eller trener), når du trykker «likes» og hjerter, og når du legger inn kommentar. Kun dere som ser meg, og bare meg.

– Hva trenger jeg av utstyr?

Vi bruker kun håndvekter og egen kropp. Det er fint å ha en treningsmatte og i starten kan det holde med fylte vannflasker. Jeg anbefaler å kjøpe vekter på www.sportsmaster.no. Rimelige og gode, med frakt hjem (normalt).

DU KAN NÅR SOM HELST MELDE DEG INN HER

– Hva tunge vekter bruker du?

Det mest nyttige svaret her for deg er at jeg bruker vekter som jeg klarer å løfte et ant med mellom 8-12 repetisjoner i en serie, i en øvelse. Så hvor tunge vekter du skal velge avhenger av din styrke (i ulike deler/muskler av kroppen) og vil aldri være konstant. Derfor er det fint å ha et lite utvalg, og minst ett lettere sett for overkroppen og ett tyngre sett for underkroppen, som et utgangspunkt.

– Hva kan jeg forvente av treningen mht til effekt og fremgang?

Som medlem får du et treningstilbud som gjør at du kan trene når som helst, hvor som helst og hvor ofte du vil. Treningen er lagt opp etter dokumenterte treningsprinisipper og dersom du lærer deg å trene riktig under økten, vil du får fremgang. Hvis du trener 1-2 ganger pr uke over tid kan du forvente å vedlikeholde styrke/muskelmasse. Trener du 2-3 ganger i uken kan forvente rask og god effekt og fremgang på styrken og muskelmassen (og dermed forbrenningen som igjen bidrar til vektreduksjon).

– Hvordan finner jeg frem til treningsøktene?’

Straks du har meldt deg inn får du informasjon om dette og om hvordan du skal begynne/komme i gang. Straks du har vært gjennom instroduksjonsøkten, kan du hive deg inn i live-strømmen. I liveperioder seder jeg helkroppsøkter fast live mandag og onsdag formiddag, som kommer opp i feeden til medlemmer. Alle sendte økter lagrer seg i gruppen og kan benyttes i etterkant. Alle lagrede økter ligger under «Videoer» i menyen kronologisk. MAn kan også finne gamle økter ved å bruke søkfunksjonen.

– Hvordan får jeg maksimalt ut av medlemskapet?

  1. Du trener 2-3 tre helkroppsøkter i uken når det passer deg best – tettest mulig opp mot livesendingstidspunktene. Når du kan blir du med live.
  2. Du spiser sunt og ofte. Gjerne halvannen time før økten og innen en halvtime etter økten.
  3. Du engasjerer deg i Facebook-gruppen og vil få masse gratis motivasjon tilbake.
  4. Du benytter deg av Trine som er PT og motivator når du trenger det. Spør, be om råd og ta i mot motivasjonshjelp – og kjenn på den gode styrken når du klarer seg selvstendig.
  5. Mosjoner og tren variert kondisjon ved siden av, innimellom i frisk luft.

– Hva gjør jeg hvis jeg ønsker å trene helt anonymt og ikke vil at noen skal vite om meg?

Det er ikke mulig å beskytte seg helt mot å synes da du som medlem i en Facebook-gruppe deltar med ditt navn/din profil. Men så lenge du ikke engasjerer deg med «likes», hjerter, kommentarer eller spørsmål, så vil du aldri dukke opp for andre en meg. Du er hjertlig velkommen til å trene «i det stille» og heller ta kommunikasjon med meg kun på mail. Jeg har full forståelse for dette, selv om jeg ofte forsøker å oppfordre til at deltakerne skal engasjere seg (bare se bort i fra dette i så fall).

– Holder du gående med gratisøktene på Trines Treningsglede i påsken også?

Nei, etter tre intense uker med hjemmebarnehage, hjemmeskole og hjemmejobber, roer vi ned. Jeg kjører kun økter for mine betalende online styrkemedlemmer i lukket gruppe i påsken. Meld deg inn og bli med! Som sagt, gratis første måneden. Og melder du deg inn mellom 7.-12. april får du hele 2 mnd gratis.

God påsketrening!

Trine

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *