Nå gir vi oss ikke for harde møkka

Mindre gode nyheter hagler inn om dagen, og det går mange tanker gjennom hodet og stemninger gjennom kroppen i løpet av en dag. Flere som føler det sånn?

Nå er det viktig at vi ikke overdramatiserer, rives ned av skremselspropaganda eller overveldes av frykt og følelser, men stoler på myndighetene, hverandre og oss selv. Fokuserer på oppgavene vår alle sammen og gjør det beste ut av den rare situasjonen.

Jeg ser på utfordringene vi står ovenfor som dels utenfor vår kontroll og samtidig så til de grader noe vi hver og en kan kjempe med. Vi må fokusere på det vi får gjort noe med. Håndhygienen og avstanden til folk, per nå.

Verden, Norge og alle andre må ta deres kamp samtidig som hver og en av oss må ta sin så godt vi klarer. Være seg alt fra fysisk oppførsel til psykisk selvhjelp.

Vi må frem med alle triksene i boken for å opprettholde en sunn og god livsstil som igjen kan bidra til så god helse som mulig. Fysisk og psykisk.

De fysisk forhåndsreglene håper jeg alle har godt under huden allerede. Mitt fokus for å holde humøret oppe og mentalhygienen så god som mulig er også stort, og kort oppsummert slik:

Fysisk aktivitet daglig er helt selvfølgelig og høyt prioritert, både for meg og barna/familien. Og vi går ut hver dag! Det er så viktig nå. Og jeg jobber som alltid med å spre treningsglade tips ut til folket og inspirerer det jeg kan til at man nå skal holde i gang med trening. I onlinegruppene kjører vi vanlig opplegg med styrkeøkter LIVE mandag og onsdag. Men denne uken blir det også ekstrasending FREDAG.

For å styrke fellesskapet til deltakerne enda mer, for å imøtekomme deres ønske om å legge enda flere av treningsøktene hjemme akkurat nå og for å senke terskelen for at alle som vil trene med meg/oss enda mer, setter jeg opp en halvtimesøkt i lunsjen UTEN vekter. Da håper jeg alle som vil og kan, blir med hjemmefra. #lavterskel Uansett hvor i landet man befinner seg, hvilken form man er i og om man er deltaker hos meg fra før eller ikke!!!

Om du ikke er medlem per nå, må du gjøre følgende for å delta GRATIS på fredag:

  1. Vær klar i treningsklær kl 12 fredag (eller ta økten så fort det passer etter det)
  2. Registrer deg HER:

(Hele første måneden er gratis. Ingen bindingstid. 2 dagers oppsigelsestid. Du kan altså si opp etter denne gratis fredagsøkten eller etter en gratis måned, hvis du ikke vil delta videre og betale.)

Spørsmål? Blir du med? Velkommen ALLE! Få med venner, familie og kollegaer så trener dere «sammen». Spre, spre!! #egenreklame

Selv har jeg ikke psykiske problemer, jeg føler meg ikke svak og utsatt og er ikke hardt berørt på individplan. Men jeg har vært ute en vinternatt før, har stor respekt for psyken, og vi alle er sårbare. Derfor tenker jeg (alltid) forebyggende, og gjør så godt jeg kan for å holde meg sterk på alle måter.

Da synes jeg det hjelper med trening spesielt, og selvfølgelig også det å prate med nære og kjære, sette pris på alt som går bra, skape hygge rundt oss, holde kontakt, koble av (fra TV, nyheter, SOME osv) innimellom og prøve å tenke positivt.

Og sist men ikke minst finne frem fighter-moduset. Dette vil vi komme oss gjennom. Nå gir vi oss ikke for harde møkka. Vi holder pessimismen unna, er like nøye med smittevernet hver dag, legger oss ikke ned og gir ikke opp.

Vi kjemper i motbakke!

Hilsen Trine

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *