UKESPLAN for hjemmetrening

Hei tirsdag!

Så sant du er frisk – hold aktivitetsnivået oppe! Kanskje må du av og til forandre treningsrutiner, omgivelsene du trener i eller måten du trener på. Vær åpen for endring, også i forbindelse med trening, da kommer du langt.

For den som ønsker å trene hjemme om dagen, og i Guds frie natur, har jeg hevet meg rundt og laget et forslag til et ukesprogram du kan prøve. Du får forslag til en økt hver dag i en uke. Begynn hvilken dag som helst, men følg gjerne rekkefølgen.

Ukesprogrammet passer deg som vil i generelt bedre form, og inneholder både kondisjonsøkter, styrkeøkter og uttøyning/yoga.

Har du lyst til å prøve å følge det hver dag i en uke?

DAG 1: Gå eller løpe: Gjør økt 1 i ett av DISSE TRENINGSPROGRAMMENE (velg nivå på program og uke i programmet som passer for deg)

DAG 2: Styrke: Gjør hele dette programmet: helkroppsprogram med håndvekter eller helkroppsprogram uten vekter

DAG 3: Gå eller løpe: Gjør økt 2 i samme treningsprogram og uke som du valgte på DAG 1.  

DAG 4: Tøyning: Gjør disse 6 yoga-øvelsene

DAG 5: Styrke: Velg 6 mage-, rygg- og kjerneøvelser fra denne oversikten med 50 egenkroppsøvelsert. Gjør alle øvelsene i 3 serier.

DAG 6: Gå eller løpe: Gjør økt 3 i samme treningsprogram som du valgte DAG 1 OG 2.

Dag 7: Tøyning: Velg minst 8 puste- og bevegelighetsøvelser fra Therese Cleve-Stiansens morgenrituale HER

Hele ukesprogrammet kan altså gjennomføres uten utstyr, bortsett fra vannflaske og joggesko, kanskje en matte.

Sammensetningen av disse syv øktene er gjort med tanke på at du skal få trent både kondisjon, styrke og bevegelighet i løpet av en uke, og på en skånsom og effektiv måte. Hviledagene mellom styrkeøktene må følges!

Om du er helt nybegynner er det viktig å kjenne etter og kanskje droppe noe, men har du trent litt er detet en realistisk og hårete utfordring på en gang, og kanskje mest utfordrende mht til tiden du må bruke? Men husk da at du sparer tid ved å trene hjemme, og penger, energi, stress, smittefare osv…..

Tren når og hvor du vil med dette ukesprogrammet!

Og om du vil trene trygt og effektiv med meg over nettet, og alltid ha et bredt utvalg økter, ferske liveøkter og meg som trener tilgjengelig, blir du medlem av min online styrketreningsgruppe. MELD DEG INN HER NÅR SOM HELST

Da håper jeg du er klar for å holdetrenings-hjulene i gang?

Trine

BLI MED PÅ TRENINGSHELGEN PÅ VESTLIA TIL HØSTEN!!! Meld deg på HER nå og sikre deg plass!

Om du vil delta på treningsutfordringer jeg kaster ut til mine følgere gjennom året, så meld deg inn i Facebook-gruppen her!

Følg gjerne Trines Treningsglede også på Facebook og Instagram 

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *