NYHET på Trines Treningsglede til våren


Etter vinter komme vår. Amen. Vi er så heldige med årstidene her til lands. Viktig å huske på og ikke grave seg ned i dårlig vinter.

Et sikkert vårtegn er jo at sykkelen kommer frem. Jeg elsker å sykle på alle måter, uten at jeg er noen supersykler eller vier all treningstiden til det.

Å sykle i marka og andre steder gir så rike naturopplevelser på kort tid, mens man trener og mosjonerer.

Sykling gir god kondisjonstrening på en veldig skånsom måte, hvis du sørger for høy puls og sykler litt målrettet.

Å sykle sammen med familien er en fantastisk fin (fysisk) aktivitet. Suse gjennom skog og mark, flotte fjell, inn til et fiskevann eller en fin teltplass…ut til en severdighet osv osv.

Å sykle er bra for både helsen, formen og vekten, og er som sagt skånsomt. Mye mer enn løping. Passer derfor alle! Redningen når hælbetennelsen kniver som verst. Eller knærne? Eller hoften? Og kanskje løsningen i tidsklemma? Til og fra jobb?

Vel, siden sykling er bra for så mange, og en nydelig altivitetsform – som jeg vet også kan være en utfordring når det gjelder å få opp pulsen nok og dermed få god effekt, så har jeg begynt å lage sykkelprogram. På samme måte som de populære 8 ukers gå- og joggeprogrammene mine som du kan se HER!

Inspirert av en følger som ikke kunne løpe og dermed ville/kunne sykle seg målrettet i form, og som spurte meg!

Hun har fått meg i gang og vært prøvekanin allerede på et utkast. Til våren skal dere få lese om henne og hennes test av mitt første sykkelprogram og selvsagt få programmet. Kult?!!!

Gleder meg! Noe for deg kanskje?

Plutselig er sykling redningen – når du minst venter det, da er jeg glad for å kunne tilby skikkelige tips, så du kan sykle deg i form.

God torsdag, snart helg ♥

Trine

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *