10 løp til våren/sommeren/høsten


Selv om jeg ikke gjør det selv, så skjønner jeg at det å melde seg på og delta i løp (renn og ritt) kan være veldig gøy og nyttig for treningsmotivasjonen.

Jeg ser at det kan gi en veldig sterk motivasjon for å trene bra, mer målrettet og bidra til at man kommer i bedre form. Hele «pakka» gir også mange gode og gøye opplevelser, gjerne i fellesskap.

Fordi mange rundt meg er ivrige deltakere på diverse organiserte mosjonsløp, så har jeg vært tilstede på en del arrangementer, og fått med meg rammene rundt og hvordan stemning er.

Blant annet har jeg vært på Oslo maraton, Sentrumsløpet, Fornebuløpet, Holmestrand maraton, Helterennet, Birken og Oslos Bratteste. For ikke å snakke om København halvmaraton og diverse barneløp/ritt/renn.

Selv vil ikke løp føre til at jeg trener noe mer, og jeg har veldig mye annet som motiverer meg til å trene. Blant annet naturen og jobben min. Men jeg er nok litt rar der…

Det å ha noe konkret å trene seg opp mot, kanskje sammen med andre som også skal, kan definitivt både øke treningsmengde og gi trening mer mening for mange. Selve løpsdagen kan bli en ekstraordinær treningsøkt der man tar seg ut og strekker seg litt mer enn man ellers ville klart. Og etterpå kan man sitte igjen stolt, fornøyd og med økt mestring av å ha gjennomført. Kanskje vil man til og med yte mer, bli bedre og slå sin egen rekord?

Skal man få fullt utbytte og maks god opplevelse av å delta på løp, er det en ide å være tidlig ute med å finne et løp, vite datoen, begynne relevant trening og andre forberedelser i god tid.

Jeg har begynte å se på listen over større løp i Oslo og omegn. Noe for deg her? Eller løp du vil tilføre listen? Du finner link til landsdekkende terminliste lenger ned!

HER ER 10 LØP DENNE VÅREN 

..klikk på hvert enkelt navn på løp for mer info…

  1. 18.april Holmestrand maraton (42 km, 21 km, 10 km og 5 km)
  2. 25.april Sentrumsløpet (10 km, 5 km og for barn)
  3. 09.mai Holmenkoll-stafetten
  4. 19.mai Fornebuløpet (18 km, 10 km, 5 km og 3 km)
  5. 13.juni Sommernattsløpet (5 km)
  6. 20.juni Løplabbets MidtsommerMaraton (42 km)
  7. 20.juni Skjærgårdsmaraton Tønsberg (42 km, 21 km, 10 km og 5 km)
  8. 05.september KK-mila (5 og 10 km)
  9. 19.sept 10 for Grete (10 km)
  10. 19.sept Oslo Maraton (73 km, 42 km, 21 km og 10 km)

Sjekk terminlisten for forslag til løp over hele landet HER.

Hvilket løp kan være aktuelle for deg? Supert om du deler i Facebook-posten til innlegget!

Trine

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *