Å trene styrke hjemme er best! Få grunnene her

Da jeg bare hadde meg selv å tenke på i hverdagen, jobbet på Sats og trente gratis der, samt skulle lære meg mest mulig som påtroppende personlig trener, trente jeg styrke på treningssenter 2-3 ganger i uken.

Å trene på et senter gir bredt utstyrsvalg og gode progresjonsmuligheter. Og et fysisk miljø, om du ønsker det.

Jeg trivdes godt med det da jeg hadde tid til reiseveien til og fra. Etter hvert som jeg fikk familie og barn og startet for meg selv, hadde flere døgn på hytte/reise og fikk så ustabil helse, har hjemmetrening bare blitt et bedre og bedre alternativ for meg. Jeg har bygd opp litt utstyr, men det er ikke så mye som trengs. Du kommer langt med en matte og 2-3 sett med håndvekter.

For mange i Norges land vet jeg at treningssenter ikke ER noe alternativ. Enten det er av geografiske, praktiske, økonomiske eller trivselsmessige årsaker.

Hjemmetrening er uansett fantastisk! Å kunne trene seg sterkere og fastere hjemme og holde på rutinene gjennom helger, ferier og reiser betyr mye for helårsformen. LOVE IT 💚 Men ha fokus på å trene tungt nok, og riktig så klart. Slik vi har i mine online grupper. #egenreklame

Her får du 8 gode grunner til å trene styrke hjemme med meg:

  1. Du får første måneden gratis! Når du tester et nytt konsept trenger du litt tid på deg, og når det gjelder trening trenger du noen uker for å kjenne om dette virker for deg. Du sparer dessuten penger på transport da du ikke trenger å dra til treningssenteret.
  2. Du sparer tid! Når du ikke trenger å forflytte deg, og kanskje heller ikke bruke så mye tid på å ordne deg som hvivs du skal ut blant fork, så bruker du mindre tid på trening totalt sett. Det gir deg mindre stress i hverdagen eller mer tid til trening.
  3. Du trener mer effektivt! Når du følger mine økter og sendinger så blir det ingen dødtid som det ofte blir i studio på treningssenter. Øktene er lagt opp tidseffektivt, og så sant du ikke setter på pause så får du gjort alt du skal på en halvtime eller maks 40 minutter. Du får også effektive 15 og 20-minutters økter hos meg.
  4. Du får det mer lettvint! Det er ingen tvil om at det å pakke treningsbag (med håndkle, toalettsaker, sminkepung og rene klær) tar tid og krefter. Å slippe byrden flere ganger i uken gjør livet enklere.
  5. Du får energi! Trening hjemme minsker stresset rundt, og styrken du bygger opp gir deg også overskudd. Med bedre humør og styrket selvtillit på toppen av sterkere kropp vil du merke økt energi og økt forbrenning.
  6. Du får større fleksibilitet! Med en blanding av livesendinger og et arkiv med godt utvalg av økter, kan du trene akkurat når du vil og hvor lenge du vil. Og om du er 5 minutter forsinket, går du ikke glipp av noe. Du bare starter fra begynnelsen. Du legger treningen til det som er «gunstige» tidspunkter for deg. Du kan også trene hva du vil, hvilket program du vil og hvor lenge og ofte du vil.
  7. Du får «personlig trener hjemme i stuen»! Sammen med økter og opplegg servert året rundt får du mulighet for oppfølging av treneren meg og kan når som helst stille spørsmål knyttet til treningen, annen trening du bedriver og evt vektreduksjon.
  8. Du får automatisk et mer langsiktig perspektiv på treningen! Når du er på abonnement, i et helårskonsept og trener med en gjeng og en trener som tenker og oppfordrer til gode vaner som varer, helårsform, helse og motiverende langtidsmål, så blir du inspirert til å bli «en stayer» du også.

BLI MED DU OGSÅ – MELD DEG Å HER!

gratis prøvemåned

To gratis styrkeprogram fra bloggen som du kan gjøre hjemme:

Hjemmeprogram som øker styrken og forbrenningen

Helkroppsprogram uten utstyr 

Helkroppsprogram med håndvekter

Her får du 5 gode grunner til å trene styrke hjemme generelt:

  1. Du sparer penger! Når du ikke trenger å dra til treningssenteret – så sparer du penger både på transport og medlemsavgift.
  2. Du sparer tid! Når du ikke trenger å forflytte deg, bruker du mindre tid på trening totalt sett.
  3. Du får det mer lettvint! Det er ingen tvil om at det å pakke treningsbag (med håndkle, toalettsaker, sminkepung og rene klær) tar tid og krefter. Å slippe byrden flere ganger i uken gjør livet enklere.
  4. Du får energi! Trening hjemme minsker stresset rundt, og styrken du bygger opp gir deg også overskudd. Med bedre humør og styrket selvtillit på toppen av sterkere kropp vil du merke økt energi.
  5. Du får større fleksibilitet! Når du ikke deltar på timer og kan trene akkurat når du vil og hvor lenge du vil, spiller det mindre rolle hvordan du jobber. Du legger treningen til det som er «gunstige» tidspunkter for deg. Du kan også trene hva du vil, etter hvilket program du vil.

Hjemmetrening er dessuten genialt til kombinasjon med utetrening, som sykling, løping, raske turer, stavgang, langrenn osv. Da trenger du ikke treningssenter i det hele tatt for å komme i generelt bedre knallform.

Mine utegrupper starter opp igjen rundt påsketider – gleder meg vilt!

HUSK FRISTEN FOR EARLYBIRDPRIS PÅ TRENINGSHELGEN PÅ VESTLIA TIL HØSTEN!!! Meld deg på treningshelg med Trine på Vestlia HER til earlybirdpris innen 1.februar #egenreklame

Ha en tipp topp tirsdagskveld!

♥ Trine ♥

#egenreklame

Om du vil delta på 100-dagers nyttårsutfordringen jeg kaster ut til mine følgere i morgen, kan du melde deg inn i Facebook-gruppen her allerede nå. Mer info kommer.

Følg gjerne Trines Treningsglede også på Facebook og Instagram 

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *