Åse om Trines online styrketrening: – Vektreduksjonen er ikke den viktigste effekten!

#egenreklame

NÅ: – Det har gjort underverker, sier et fornøyd styrkemedlem hos Trine.

– For meg er HELSEEFFEKTEN den aller viktigste, sier Åse K Slind (64) etter å ha lagt ned jevnlig innsats som fast abonnent i Trines online styrkekonsept i lengre tid.

På ett år har hun kommet i generelt bedre form, blitt sterkere, gått ned noe i vekt og fått bedre balanse og smidighet hjemme i kjelleren med Trine instruerende på skjermen.

Bli med i Trines Treningsglede online styrketrening du også!

MELD DEG PÅ HER 

gratis første måneden

Klærne passer bedre

Når Åse ser tilbake på det siste året, velger hun store ord om effekten hun har oppnådd.

– Det har faktisk gjort underverker!

– Jeg føler meg mer opplagt, mer utholden og klærne passer bedre, smiler hun mer fornøyd enn tidligere.

Åse er kvitt smerter, spesielt i skulderen. Og er sterkere.

– Jeg løfter stadig tyngre og ønsker meg nye, tyngre vekter til jul. Hvis ikke jeg får det skal jeg ut å handle, sier hun bestemt.

Høesten 2017: Åse på tur før hun kjente til Trines styrkekonsept på Facebook.

Fra «uten mål og mening» til fast helårstrening» 

Som så veldig mange andre mosjonerte yrkesaktive Åse litt her og litt der før hun høsten 2018 meldte seg inn i Trines treningskonsept på nett og fikk mye bedre utbytte av egeninnsatsen.

– Før gikk jeg turer når det passet, husker hun.

Turer er vel og bra, men skal du ha fremgang må du gå de mer målrettet. Og skal man komme seg opp av sofaen, uansett aldringen som skjer, så trengs det styrke også.

På Facebook i kjelleren på Vikhammer begynte hun å trene styrke etter varm anbefaling fra den da allerede etablerte helårstrener Sissel Sandvik Karlsen. De to har felles barnebarn.

La deg inspirere av Sissel også her: Sissel (53) kom i form med Trines Treningsglede online styrketrening

Påmeldingsknapp finner du her:

BLI MED DU OGSÅ

– I tillegg til to-tre turer trener jeg nå fast styrke minst to ganger i uken med Trine og gjengen, sier Åse stolt.

Nå som hun har blitt en helårstrener og del av et konsept du kan benytte når som helst og hvor som helst så lenge du har Facebook, tar hun selvfølgelig med seg treneren og trener i ferier.

– På reise tar jeg gjerne kortere økter Trine har sendt tidligere som jeg finner i arkivet, forteller hun er topp motivert for videre sprek livsstil.

STERKERE OG MER UTHOLDEN: Her er Åse ute på tur desember i år.

Resultater Åse opplever etter ett år med Trines Treningslede styrketrening:

  • Generelt bedre form. Hun merke tydelig at hverdagen er enklere. Puls, pust og styrke i bena har blitt mye bedre, og gjør dagen enklere, i et hus på 3 etg og på vei til hytta, der det ikke er bilvei helt fram.
  • Sterkere, spesielt i rygg og skuldre. I tillegg har jo alt blitt lettere da den generelle styrken har blitt bedre.
  • Noe vektreduksjon. Klærne passer bedre.
  • Mindre fysiske plager knyttet til hennes skade i venstre skulder/arm. Nå klarer hun å strekke hånden opp i været, noe hun ikke kunne.
  • Bedre holdning.  Hun har blitt mindre lut.
  • Bedre balanse og koordinering av bevegelser. Det er enkle ting som å stå stødigere bl. a når jeg står på ett ben og kler på meg. Og jeg kjenner meg sterkere når ting skal på plass, når jeg setter ting i hyller i «høyden».
  • Psykisk sett mye mer fornøyd.
  • Fastere treningsrutiner.
  • Økt treningsmotivasjon og treningsglede. Har blitt flinkere til å se mulighetene til litt ekstrainnsats. På dager hvor formen tilsier det, så tar hun noen ekstra øvelser. Knebøy gjør hun hver dag.
  • Økt kunnskap om viktig trening. Hvordan styrke de forskjellige muskelgruppene, tryggere på teknikken og bedret forståelse for hvorfor vi gjør hva.
  • Økt bevissthet om kosten. Har blitt flinkere med frukt og grønt.
  • Større utholdenhet – Både lengre, raskere og mer «krevende» turer  gjennomføres. Kjenner kroppen restituerer seg mye raskere enn tidligere.

Topp motivert

Nå synes Åse styrketrening går flott og hun prioriterer den fast. Hun har lyst til å fortsette treningsrutinene på grunn av alle de gode gevinstene. Forebygge og motarbeide aldring er også et element.

Hun blir motivert av å være medlem.

– Loggen i den lukkede Facebook-gruppen inspirerer meg, og måten Trine gir instrukser om hva som skal strammes, hvor det skal kjennes, hvor kroppsdeler skal være osv, er til stor hjelp, forklarer hun.

I tillegg blir hun bare mer motivert til å gå turer og øke aktivitetsnivået av bloggen og de ulike treningsutfordringene Trine gir fra måned for måned.

PÅ TRENINGSHELG MED TRINES TRENINGSGLEDE: Åse var med på Vestlia høsten 2019 og her er hun ute på tur i fjellet med gjengen. Meld deg på til 2020-helgen nederst i innlegget.

Anbefaler treningen til alle som ønsker styrketrening og som ikke føler seg bekvem i helsestudio

Åse er en av dem som ikke liker seg på treningssenter og omtaler hjemmetreningskonseptet i varme ordlag.

– Øvelsene er gode. Vi får flere nivåer å velge mellom, som er bra, da vi har forskjellige utfordringer, vi har deltatt i forskjellig lengde og har ulikt styrkegrunnlag og ståsted, forklarer hun.

– Hvorfor liker du denne typen konsept hvor man ikke drar på treningssenter men trener alene hjemme med trener på skjermen? 

– Det er fleksibelt i hverdagen, jeg trenger ikke bruke (tid på) transport og treningen gir god effekt uten at det er for «heftig», synes hun.

Hun anbefaler konseptet til alle som ønsker å starte trening/bevegelse, og trekker frem en stor fordel ved at man er hjemme hos seg selv.

– Hjemme er det ingen krav til antrekk eller utseende. Ingen som «glor», sier hun.

Instruksjonen får også skryt – blir som å ha personlig trener tilgjengelig

– Trine sier alltid hvordan vi skal stå, hva vi må stramme og hva vi skal passe på. Hun viser hvordan selve øvelsen og alt skal utføres, legger hun til.

Åses mål videre:

  • Minimum to styrketreninger (og hver dag, uansett form og sted; 15 x 2 knebøy) ukentlig.
  • En runde ut i friluft nå i desember, etter høytiden 2 ganger ukentlig
  • Trines julekalender i desember.
  • Bli enda flinkere med mat (mindre snop)

Kommentar fra trener Trine: Tusen takk for at du hørte på Sissel og ga både styrketrening og mitt konsept et sjanse. Tøft!!!! Du er så flink til å trene regelmessig, og har dermed oppnådd et spekter av resultater på helsen og formen. Det er bare å gratulere Åse. Stolt av deg. Og så utrolig hyggelig det var å treffe deg i virkeligheten på Geilo. Takk for at du deler din vei inn til den viktige styrketrenignen og gleden du nå opplever, både ved å trene målrettet med meg og over det du har oppnådd. Lykke til videre. Jeg gleder meg til fortsettelsen med deg og alle de andre.

Følg gjerne Trines Treningsglede også på Facebook og Instagram 

Meld deg på treningshelg med Trine på Vestlia her til earlybirdpris innen 1.februar

1 kommentar

  1. Så flott Gratulere til Åse ✨

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *