Jeg viser deg liggende magestrekk på strake armer

Her viser jeg deg tøyeøvelsen «liggende magestrekk på strake armer» som tøyer magemusklene. Det kan være greit ikke å glemme å tøye magen, hvis den brukes og trenes jevnt og trutt.

Se veiledning under bildet!

Muskler du tøyer: de rette magemusklene

Slik gjør du det:

  • Legg deg på magen og plasser hendene i gulvet ved ribbeina.
  • La fingrene peke frem. Se ned.
  • La skuldrene være trukket ned og tilbake.
  • Press tærne ned mot gulvet, og løft kneskollene være opp fra bakken.
  • Løft deg opp ved hjelp av armene til kun tærne og hendene er de eneste kroppsdelene som er i berøring med gulvet.
  • Trekk brystet frem og la blikket følge med opp.

Viktig å tenke på:

  1. Ikke løft hodet for langt bakover – spesielt ikke om du har nakkeproblemer.
  2. Vær avslappet i ryggen.
  3. Hendene skal være plassert ca rett under skuldrene i topposisjon.

Ikke medlem i min online gruppe for styrketrening ennå? Vil du ha hele styrkeøkter servert og trene regelmessig styrke med meg som online instruktør så meld deg inn i et av mine online styrkegrupper her. #egenreklame Du får første måneden gratis!

God tøyning og pust i bakken!

Øvelsesfoto: Pia Codling @piacodling

Trine

#egenreklame

HUSK FRISTEN FOR EARLYBIRDPRIS PÅ TRENINGSHELGEN PÅ VESTLIA TIL HØSTEN!!! Meld deg på treningshelg med Trine på Vestlia HER til earlybirdpris innen 1.februar

Om du vil delta på 100-dagers nyttårsutfordringen jeg kaster ut til mine følgere i morgen, kan du melde deg inn i Facebook-gruppen her allerede nå. Mer info kommer.

Følg gjerne Trines Treningsglede også på Facebook og Instagram 

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *