Jeg viser deg planke med sentring

Her viser jeg deg kjerneøvelsen «planke med sentring». En plankevariant på strake armer der du bruker en kjevle, et rør, en håndvekt eller annet flyttbart, som utstyr.

Se veiledning under bildet!

Muskler du trener: kjernemusklene

Slik gjør du det:

  • Still deg med strake hender rett under skuldrene i skulderbreddes avstand og stå med tærne i underlaget.
  • Plasser en kjevle midt mellom hendene.
  • Trekk magemusklene opp mot ryggraden uten at rumpa stikker opp, og tenk at du står med en rett linje fra skuldre til føtter.
  • Uten å bevege kroppen, rull kjevlen fra side til side.
  • Gjør totalt 10 «dytt» med hver hånd.
  • Gjenta 3-5 serier.

Viktig å tenke på:

  1. Forsøk å hold hoftene i ro og parallelle med gulvet.
  2. Avbryt øvelsen dersom du faller ned i korsryggen
  3. Se ned i gulvet og ha rett og avslappet nakke.

For lettere variant: stå med knærne i gulvet og strak kropp.

Ikke medlem i min online gruppe for styrketrening ennå? Vil du ha hele styrkeøkter servert og trene regelmessig styrke med meg som online instruktør så meld deg inn i et av mine online styrkegrupper her. #egenreklame Du får første måneden gratis!

God trening!

Trine

Øvelsesfoto: Pia Codling @piacodling

#egenreklame

HUSK FRISTEN FOR EARLYBIRDPRIS PÅ TRENINGSHELGEN PÅ VESTLIA TIL HØSTEN!!! Meld deg på treningshelg med Trine på Vestlia HER til earlybirdpris innen 1.februar

Om du vil delta på 100-dagers nyttårsutfordringen jeg kaster ut til mine følgere i morgen, kan du melde deg inn i Facebook-gruppen her allerede nå. Mer info kommer.

Følg gjerne Trines Treningsglede også på Facebook og Instagram 

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *