Jeg viser deg mageliggende arm (strake) og ben (bøyde) løft

Her viser jeg deg styrkeøvelsen «mageliggende arm (strake) og ben (bøyde) løft» som styrker hele baksiden av kroppen.

Se veiledning under bildet!

Muskler du trener: styrker korsryggen dynamisk (og bakside skulder, øvre rygg, bakside lår og setet statisk).

Slik gjør du det:

  • Ligg på magen, se ned i gulvet og løft leggene så du har ca 90 i kneleddet.
  • Hold en kjevle/vedkubbe/håndvekt med begge hendene og strekk armene frem.
  • Knip i setet og løft overkroppen og armene opp fra gulvet.
  • Hold noen sekunder på toppen før du senker rolig ned igjen.

Viktig å tenke på:

  1. Hold skulderbladene sammentrukket og låst under hele øvelsen, så de ikke faller sammen og ned.
  2. Se ned og sjekk at du spenner av i nakke og skuldre.
  3. Det er ikke om å gjøre å løfte høyest mulig opp fra gulvet, men strekk deg langt frem.

Er du ikke medlem i min online gruppe for styrketrening ennå? Få hele styrkeøkter servert og trene regelmessig styrke med meg som online instruktør ved å  melde deg inn i et av mine online styrkegrupper her. #egenreklame Du får første måneden gratis!

God trening!

Trine

Øvelsesfoto: Pia Codling @piacodling

#egenreklame

HUSK FRISTEN FOR EARLYBIRDPRIS PÅ TRENINGSHELGEN PÅ VESTLIA TIL HØSTEN!!! Meld deg på treningshelg med Trine på Vestlia HER til earlybirdpris innen 1.februar

Om du vil delta på 100-dagers nyttårsutfordringen jeg kaster ut til mine følgere i morgen, kan du melde deg inn i Facebook-gruppen her allerede nå. Mer info kommer.

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *