LUKE 4 REISEN TIL JULESTJERNEN + LUREGRØT

Hei og velkommen inn i luke 4. Nå? Har du glede av øvelsene i julekalenderen? Og blir du inspirert til å ta sunne og mettende matvalg mellom de mer kanskje søte og fete førjulsslaga?

Jeg liker veldig godt å holde meg aktiv i desember, og lar det gå sport i å tilpasse på alle mulige måter. Slik erfarer jeg at jeg trener bra til tross for en hektisk måned som handler om så mye mer enn trening. Men heller ikke i går var min kropp klar for fysisk anstrengelse men jeg stoppet opp midt i matlagingen tre ganger og tøyde «hæla i taket». Fin start etter sykdom!

Her ser du gårsdagens mettende matvare i enkel bruk; AVOKADO. Jeg elsker avokado på grovt knekkebrød med kvernet pepper på. Nam!

Les dette innlegget om du lurer på hvordan du får nytte og glede av julekalenderen

Dagens kondisjonsøkt – hva TREKKER du fra bollen?

Nå må du huske å trekke dagens lapp fra julebollen din! Hva står det at du skal trene? Del gjerne i FB-gruppen her når du har utført.

Dersom du selv poster om julekalenderen på din Facebook eller Instagram profil så husk å tagge meg, så jeg får det med meg; @trinestreningsglede #trinestreningsglede

Gleder meg sånn til å høre om hva som skjuler seg på lappene dine.

Dagens øvelse

balanse

REISEN TIL JULESTJERNEN

Du trener: balansen (både vertikalt og frontalt)

Slik gjør du det:

  • Stå oppreist med parallelle føtter pekende rett frem.
  • Hold kjevlen foran hoftene.
  • Ta ett skritt bakover med venstre ben, løft og bøy høyre ben opp i 90 grader.
  • Før samtidig kjevlen opp over hodet med strake armer.
  • Hold balansen et par sekunder.
  • Senk kjevlen og benet ned igjen.
  • Bytt side.
  • Gjenta 10 ganger i 3-5 serier.

Viktig å tenke på:

  1. Stram magen og hold ryggen rett.
  2. Senk skuldrene gjennom hele bevegelsen.
  3. Ha en lett bøy i ståbenet og unngå at hoften «faller ut» til siden.

Lurer du på hvordan du kan gjøre mer ut av treningen i kalenderen? Få tips her

Er du ikke medlem i min online gruppe for styrketrening ennå?

Få hele styrkeøkter servert og trene regelmessig styrke med meg som online instruktør ved å  melde deg inn i et av mine online styrkegrupper her. #egenreklame Du får første måneden gratis!

Dagens mettende matvare: LUREGRØT

Les om egenskaper til mat som gir ekstra metthetsfølelse her

Cottage cheese er også mager og en ferskost med svak, syrlig smak. Den inneholder bare 2 % fett, er ikke tilsatt sukker og er naturlig proteinrik. Kilde: Tine.no

Bruksområde:

  • Som pålegg
  • Med bær
  • I salat
  • Som dessert
  • I smoothies
  • Som topping
  • På pizza
  • I pannekaker, kake, brød, bakverk, grøt, lasagne og pasta.

Følg meg også på Instagram; @trinestreningsglede. Der legger jeg ut bilde av hvordan jeg enkelt har brukt dagens matvare. La deg friste!

God trening med god metthetsfølelse!

Foto øvelsesbilder: Pia Codling @piacodling

Trine

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *