LUKE 3 HÆLEN OPP + DU GRØNNE GLITRENDE

Hei og velkommen inn i luke 3. Hvordan går det? Og likte du gårsdagens styrkeøvelse? Trente du kondisjon og? Jeg er ikke blitt frisk ennå desverre, og må være tålmodig med treningen. Men det hjelper masse å høre dere holde i gang, så jeg håper å høre fra deg ❤️

Her ser du gårsdagens mettende matvare i bruk; GROVT RUGBRØD

Les dette innlegget om du lurer på hvordan du får nytte og glede av julekalenderen

Dagens kondisjonsøkt – hva TREKKER du fra bollen?

Nå må du huske å trekke dagens lapp fra julebollen din! Hva står det at du skal trene? Del gjerne i FB-gruppen her når du har funnet ut/utført du også.

Dersom du selv poster om julekalenderen på din Facebook eller Instagram profil så husk å tagge meg, så jeg får det med meg; @trinestreningsglede #trinestreningsglede

Gleder meg sånn til å høre om hva som skjuler seg på lappene dine.

Dagens øvelse

tøyning

HÆLEN OPP

Du trener: tøyning av fremside lår og hofte

Slik gjør du det:

  • Stå med strak kropp.
  • Ta grep om den ene ankelen og trekk hælen opp mot baken.
  • Press hoften fram til du kjenner at det strekker på fremsiden av låret.
  • Hold 30 sek. og bytt ben.
  • Gjenta 3-5 ganger på hvert ben.

Viktig å tenke på:

  1. Sørg for å holde knærne samlet.
  2. Hold magen tilbake.

Trenger du tips og inspirasjon til hvordan du skal bruke den ene øvelsen (styrke, balanse eller tøyning) som du får i julekalenderen? Les her

Ikke medlem i min online gruppe for styrketrening ennå? Vil du ha hele styrkeøkter servert og trene regelmessig styrke med meg som online instruktør så meld deg inn i et av mine online styrkegrupper her. #egenreklame Du får første måneden gratis!

Dagens mettende matvare: AVOKADO

Les om egenskaper til mat som gir ekstra metthetsfølelse her

Avokado er også rik på umettet fett, som bidrar til å opprettholde normale kolesterolverdier, samt folat, kalium, vitamin E, B6 og kopper. Den bidrar til redusert tretthet og utmattelse, opprettholde normalt blodtrykk, normal energiomsetning og til å beskytte cellene mot oksidativt stress. Kilde: Frukt.no

Bruksområde:

  • Guacamole
  • Salater
  • Grillsaus
  • Egne forretter
  • Pålegg
  • I kalde supper
  • I smoothie

Følg meg også på Instagram; @trinestreningsglede. Der ser bilde av hvordan jeg har brukt dagens matvare nå. La deg friste!

I dag blir pappaen min 77 år. Sprøtt. Sender han tanker på dagen hans. Og i kveld venter jeg storinnrykk. Lenge planlagt. En veldig god og modig venninne flytter til Svalbard med hele familien sin rett over nyttår, og jeg har samlet 12 venninner på en slags avslutningsmiddag her hos meg. Jeg har tatt meg fri i dag og skal snegle meg gjennom forberedelsene og ha en god og oppbyggende dag. Kanskje jeg deler litt av at elggryten (min første) blir til på Instastory. Titt gjerne innom.

Fortsatt fin advent til deg, og god trening med god metthetsfølelse! 💜

Foto øvelsesbilder: : Pia Codling @piacodling

Klem Trine

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *