LUKE 1: SITTE PÅ HUK OG TÅ + APPELSINSØL

Hei og velkommen inn i luke 1 ♥ Så koselig at du åpner opp og titter inn. Jeg håper av hele mitt julehjerte at du er med helt frem til jul!

Ta til deg all inspirasjon i årets kalender fra meg. La oss teller ned dagene til jul sammen. Jeg ønsker deg en både hyggelig, stressløs og sprek ventetiden med spennende overraskelser hver dag. Nå er vi i gang.

Velkommen vakre advent.

Tenk det er 1.søndag i advent i dag også. Så kos å tenne det første lyset!

Les dette innlegget om du lurer på hvordan du får nytte og glede av julekalenderen

Dagens kondisjonsøkt – hva TREKKER du fra bollen?

Start med å trekke dagens lapp fra julebollen din! Hva ble det? Skal du ha hviledag eller trene kondisjon? Hva slags økt? Del gjerne i FB-gruppen her du og, når du har funnet ut og/eller utført. Dersom du selv poster om julekalenderen på din Facebook eller Instagram profil så husk å tagge meg, så jeg får det med meg; @trinestreningsglede #trinestreningsglede

Gleder meg sånn til å høre om hva som skjuler seg på lappene dine.

Dagens øvelse til deg

balanse

SITTE PÅ HUK OG TÅ

Du trener: balanse (og styrker leggene og øker bevegelighet i hoftene)

Slik gjør du det:

  • Still deg i ballerineposisjon med hælene samlet og føttene pekende skrått ut til hver side.
  • Hold kjevlen foran hoftene.
  • Start bevegelsen med å bøye i knærne, senke deg ned og hev deg opp på tå.
  • Før kjevlen parallelt opp til armene er nesten strake over hodet.
  • Hold posisjonen nede og på tå et par sekunder.
  • Press kroppen opp igjen og senk samtidig kjevlen ned.
  • Gjenta 8 ganger og i 5 serier. Kort pause mellom.

Viktig å tenke på:

  1. Pass på at knærne peker i samme retning som tærne.
  2. Vær oppreist i overkroppen gjennom hele bevegelsen, og pass på at korsryggen er naturlig rett.
  3. Stram magen og hold fokus.

Trenger du tips og inspirasjon til hvordan du skal bruke dagens øvelsen (styrke, balanse eller tøyning) som du får i julekalenderen? Les her

Er du ikke medlem i min online gruppe for styrketrening ennå? Vil du ha hele styrkeøkter servert og trene regelmessig styrke med meg som online instruktør så meld deg inn i et av mine online styrkegrupper her. #egenreklame Du får første måneden gratis!

Dagens mettende matvare: APPELSINSØL

Les om egenskapene til mat som metter her

Appelsin er også fettfattig, kalorifattig, og rik på vitamin C. Den styrker immunforsvaret og reduserer tretthet og utmattelse. Kilde: Frukt.no

Bruksområde:

  • Spis den naturell
  • Press den til juice
  • Bruk i grønn salat
  • Bruk i fruktsalat
  • Bruk på yoghurt, kesam og skyr
  • Bruk i saus
  • Pynt smørbrød, kaker, is og annen dessert.
  • Bruk til julecappocino
  • Bruk til sjokolademousse
  • Bruk som lørdagsgodt med stivnet sjokoladetrekk

Følg meg også på Instagram; @trinestreningsglede. Der legger jeg ut bilde av hvordan jeg har brukt dagens matvare. La deg friste!

God advent, og trening med god metthetsfølelse!

Foto øvelsesbilder: : Pia Codling @piacodling

Trine

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *